Gzdesri zaten doğum zamanı geldiğinde açılma ve sancı yoksa tek çare sezaryen değil
3 yöntem var; fitil, suni sancı, el ile mudahele
Eğer el ile oynayarak başlayacaklarının kanaatine varırlarsa ilk önce bunu deniyorlar çünkü orayı uyarmakla da başlayabiliyor
Açılması varsa sancısı yoksa suni sancı verilir
Suni sancı sadece iğne ile verilmez ilaç olarak da verilir çünkü suni sancı bir hormondur, hormon uyaricisidir
Açılması yoksa fitil veririlir
Bu durumlar kasilmanin olup olmadığı, açılmanin olup olmadığı ile alakalıdır yonteme duruma göre doktor karar verir
Ama sezaryen asla ilk alternatif değildir
Sezaryen sadece sağlık sorunu karisinda kritik durumlar karşısında bir kurtarış müdahalesidir.
Hatta fıtıl 24 saat bekletilmeli, başlanmiyorsa 48 saat bekletilmeli
Ben hepsini yaşadım o yüzden çok iyi biliyorum doktorlar bana hepsini ders gibi anlattı sağolsunlar
Ama Türkiye de %90 sezaryen yanlısı neden ? Çünkü insanlarla, sancilariyla agrilariyla nazlariyla kanamalariyla komplikasyonlariyla uğraşmak istemiyorlar, ztn canımız turkiyemiz tahammulsuzluk seviyesinde birincilige başvurmuş gibi
Ayrıca hastaneler çok çok dolu malum çok çocuk doğuruyoruz özellikle doğu ve iç Anadolu tarafları
Bu yüzden hepsinin gözünde kes at kenara kes at kenara bilinç altısı var. Neden saatlerce belki gunlerce bir kişi ile uğraşsınlar, tabiyata aykırı davranıyorlar.
Tek sebep bu.