Birrrcan Sarılık olmasın diye sarı giydirip yüzüne sarı renk tülbent örtme inanışı vardır halk arasında, bazıları da beyaz olmalı der. Sarılık tedavisinde de belli başlı ışık tedavileri kullanılır, renklerin önemi olabilir ama bunun sarı olması gerektiğini düşünmüyorum. Peygamberimiz insanlara örnek olmak onlara doğru ve güzel şeyler öğretmek için dünyaya geldi bu konu ile ilgili bir hikaye var ben bunu o zamanlar Sarılık olmaması için yaptığı bir önlem olarak yorumlarım hep. Paylaşayım, ben de bu sebeple yenidoğan takımını beyaz tercih edicem.
Bebeğin doğduğu gün ona giydirilen ilk kıyâfetin (zıbın, kundak, göbek bağı vb.) beyaz olması isabetlidir. Peygamber Efendimiz -sallâllâhu aleyhi ve sellem-'in kızı Hazret-i Fâtıma’nın doğumunda hazır bulunan Sevde binti Misrah, bebeği, sarı bir kundağa sarar. Az sonra gelen Allah Rasûlü -sallâllâhu aleyhi ve sellem- bu duruma müdahale eder; sarı bezi atıp, beyaz bir beze sarar.[1] Bizzat kendi kızı için yaptığı bu uygulama, yeni doğan yavrunun tertemiz beyazlar içinde olmasını arzulaması, bizlere de güzel bir misal teşkil eder.