Merhabalar bundan 1 ay önce özel bir hastanede detaylı ultrason çektirdik doktor bir sıkıntı yok dedi bugün devlet hastanesine gıdık bütün geçmiş sonucları gösterdik o ultrason sonuçuna bakarak dedi bebeğin drom sendromu var tekrar bir test yapalım dediler resim olarak atmayı beceremedim size yazısını buraya bırakayım siz ne anlıyorsunuz?
NOT: Bu gebelik haftasında normal sonuçlanan ultrasonografik değerlendirmede anomali saptanmaması konjenital anomali görülme sıklığı %75 oranında, trizomi 21 olasılığını %60-%70 ve trizomi 13,18 riskini %80-90 oranında azaltır. Kromozomal anomalilerin kesin tanısı sadece amniyosentez gibi fetal karyotipleme işlemi ile konulabilir
Gebeliğin geç döneminde ortaya çıkabilecek bazı anomaliler ve otizm, serebral palsi veya fonksiyonel beyin gelişimi hastalıkları bu ultrasonografi ile tespit edilemez .