Doğumum Erzurumda gerçekleşeli 1 hafta oldu. 38+5 iken nişan gelmesiyle hastaneye(Buhara) gittik. Sancım yoktu, suyum da gelmemişti. Doktorum ultrasonda suyumun azaldığını söyledi. Aslında sancından da var ama hissetmiyorsun şura şura sancı diye karnımın çok sertleşmiş yerlerini gösterdi. Açıklık muayenesinde 4 cm açıklığım olduğu için de yatışım yapıldı. Aslında ben şehir hastanesi düşünüyordum. Ama yatış yapılacak denilince o anın heyecanından ve ilk olmasından biraz endişe ettim ve özelde epidural normal istedim. Doktorum Erzurum buhara hastanesinde Demet Say Kömeçti. Son 5 dakikaya kadar bir ebe ve bir doğum koçu sancılarımda eşlik etti. Sonra doktorum geldi. Sancı sürecinde sancılar şiddetlenene kadar epidural vurmadılar şiddetlenince belden vuruldum. Vurulduktan sonra hiçbir şey hissetmedim. Sancıların geldiğini ekrandan takip edip ebeler söyleyince ıkındım. Ben saatlerce beklerim diye düşünüyordum ama 1 saatte açıklığım 4 cmden 10 cm’e çıktı. Ama bebeğim bir türlü çatıyı geçemedi. 1 saat sadece 10 cm açıklıkla bekledim. Doktorum bu zamana kadar geçemediyse çok zor, sezeryana alalım bebeğin kalp atışları da düşüyor dedi. Aslında iki güçlü ıkınsan çıkıacak gibi falan da dedi. Ben de normal doğum için biraz daha uğraşmak istediğimi olmazsa son anda sezeryana dönmelerini istediğimi söyledim. Masaya çıktık. Üç dört kere güçlü ıkındım, ıkınırken bir yandan ebeler karnıma bastırarak çıkmasına yardım etti ve bebeğim dünyaya geldi. Buraya kadar her şey çok güzeldi. Bebeğime kavuştum. Doğumumun olduğu gün boyunca hiç ağrı hissetmedim. Ama sonrasında bir haftadır geçmeyen bir bel ağrısı hissettim. Doğumum sırasında içten ve dıştan çokça dikişim oldu. Hem dikişlerden hem bel ağrısından yatıp doğru düzgün dinlenemedim. Çukur sandalye dışında hiçbir yere rahatça oturup yaslanamadım. Kimisi 2 haftaya geçer diyor. Kimisi biraz bel ağrısı kalıyor epiduraş sonrası diyor. Ben şu an düşünüyorum acaba sezeryan mı olsaydım onda da dikiş var onda da belden iğne var falan diye. En azından rahatça otururdum. Bazen de diyorum ki böyle olmasa belki bebeğimle ilgilenirken eğilimezdim öne tutup kaldıramazdım falan. Bilmiyorum. Ama prenses doğum düşünenler için şunu net söyleyeyim, evet doğumun olduğu gün prenses gibisiniz. Ama sonrası için yatmanız kalkmanız zor oluyor. Dikişiniz belki sizin olmaz daha rahat olur. Benim hikayem de böyle. İnşallah hepinizin doğumu en güzel şekilde geçer.