9 aylık yolculuğumuzun soruna geldiğimize göre ben de doğum hikayemi yazabilirim artık. Başlıktaki “suni sancı” ibaresini görünce korkanlar olacaktır ama aksine gayet pozitif (minik aksilikler dışında) bir doğum sürecim olduğunu söyleyebilirim.
Bu 2. Gebeliğim ama ilkinde düşük yaşadım, yani ilk doğumum olacaktı. Kendim hemşire olmama rağmen doğumdan bayağı bir korkuyordum aslında. 35. Hafta kontrole gittiğimde doktorum bebeğin başının çok aşağıda olduğunu, erken doğum olmaması için adalat kullanmam gerektiğini söyledi. 37. Hafta dolana kadar günde 2 kere adalat crono isimli ilacı kullandım. Ama bu süreçte bebeğin başını baskı olarak hissettim sürekli. 37 hafta dolunca doktor ilacı kesti ama bu seferde oğlum inat etti gelmemeye 😅. 37+4 de muayeneye gittiğimde NST de 6-7 dk aralıklarla düzenle sancım çıktı. Doktorum ultrasonda yine bebeğin başının çok aşağıda olduğunu söyledi ve doğumhaneye çatı muayenesine yolladı. Çatıda %40 silinme 1 cm açıklık çıktı. Doktorum bu açıklıkta yatıya gerek yok ama sen 1 haftaya kadar doğurursun diyip eve yolladı. Tabi ben bu 1 haftada plates, hurma, merdiven inip çıkma gibi her şeyi denedim ama yok; ne gelen oldu ne de giden. 38 +3 de Yani 15 ağustosta tekrar kontrole gittim. NST de yine düzenli kasılma çıktı yine çatı muayenesine yolladı doktorum. Bu sefer 3 cm açıklık %50 silinme olunca doktorum biraz arada kaldı. Söyle bir durum var ki eşim askeri personel ve 10 gün sonra göreve gidecekti mecburi böyle olunca ben de bir an önce doğum olsun bebeği görsün istiyordum. Doktorum açılma ve silinme iyi olunca suni ile doğum yapabileceğimi söyledi. 16 Ağustos sabahı 9 da yatıyım yapıldı. Doğumhaneye çıktığımda nst ye bağladı ebe ama bu sefer kasılmalarım gitmişti. Çatı muayenesinde ise açılma 4 cm olmuştu. Doktorla görüşüp suni sancıyı başlattılar. Saat 11 olduğunda hala bende canımı yakacak bir acı yoktu. Hatta ebelere suni suni diyip korkuyorlar bu mu Yani felan demiştim 😀 saat 11.30 da doktorum kontrole geldi açıklık 5 cm olmuştu. Suninin dozunu arttırdı. Ebem çatı muayenesi yaparken suyumu da patlatmaya karar verdi. Suyu patlatırsan bebeğin kesesinin çok kalın olduğunu kendi kendine patlamasının biraz zor olduğunu söyledi hatta. Suyu patlatır patlatmaz daha masada açıklığım 7-8 cm olmuştu bile. Beni yine indirip yürüttüler. Plates topunda zıplarken istemsizce suyum boşalıyordu. Hani burda soruyorlar ya acaba suyum mu geldi diye arkadaşlar bunu anlamamak imkansız ılık ve istemsizce akıyor. Saat 12.30 olduğunda açıklık 9 cm olmuştu. Bu arada içeri eşimi ve annemi aldılar onlar da sürekli destek oldular bana. Açıklık 10 cm olunca ben de ağrı daha yani başlamıştı cidden o dakikaya kadar ben gayet rahattım. Açıklık 10 cm olunca doğum odasına geçirdiler. Saat 13.30 olduğunda artık o doğum sancılarını net olarak hissediyordum. Bir alimden eşim bir elimden annem tutarken ebe de belime masaj yapıyordu sürekli. Bu aşamada nefes kontrolü cidden çok önemli. Ve ebenin sizi rahatlatması da bur o kadar önemli cidden. Saat 13.50 olduğunda artık canım burnuma gelmişti. O arada doktoru aradılar ve bebeğin çıkmak üzere olduğunu söylediler. Doktorum geldiğinde saat 13.55 di. Bana eğer 2 kez güzel ıkınırsam bebeğin doğacağını söyledi. Bu insana öyle bir güç veriyor ki son gücümle ıkınmaya başladım. Dıktorum bu sırada uyuşturup epizyo atmış ama onu bile hissetmedim. O arada annem saat tam 14.00 de doğacak galiba dedi ve cidden öyle oldu😀 saat tam 14 olduğunda bebeğin başı çıktı ve cidden bir rahatlama geldi ki anlatamam. Plesentanın çıkması, dikiş filan gözünüz görmüyor artık zaten. Şimdi bebeğim 13 günlük oldu ağrı, sancı vs kalmadı zaten. Vi cidden insan yaşadığı acıyı unutuyor inanamıyorum ama o acıyı hatırlamıyorum suan. Umarım herkesin gönlüne göre ve sağlıklı doğumu olur❤️