Whitelavinia Kizlar toksoplazma bakterisi benim vücudumda daha önce hiç yokmuş ,ve gebeligimde çok dikkat etmem lazimmis(çiğ et çiğ yumurta vs) bu durumu yasayanlariniz var mı acaba ?
KuzeyinAnnesi10 Whitelavinia teksoplazma geçiren arkadaşım vardı gebelikte onceymis gebelik için de olursa sıkıntı yaratiyormus erken doğum düşük ve hastalık olabiliyormuş bebekte. Hayvanlara kedilere falan dikkat edin Çiğ et tavuk balık yumurta yemeyin dışarıdan et ürünü falan tuketmeyin canım bisey olmaz Allahın izniyle 💕
balevlatlarim3535 Whitelavinia bende daha önce toksoplazma gecirmemisim emin olun geçirmeyen insanda çoktur. Bu ikinci gebeligim telaş yapmanıza gerek yok. Çiğ ve az pişmiş etten uzak durmaniz gerekiyor. Sebzeleri güzel yıkayarak tuketmelisiniz. Sokak hayvanlarını sevmemeye çalışın aşılı hayvanlardan bir zarar gelmez ki ben evimde köpek besliyorum. Çok kasmayın sakınan göze çöp batarmis
gamzecgr Whitelavinia benimde öyleydi 20.haftaya geldik bir sıkıntı yok etin iyi pişmiş olması sebze meyveleri özellikle yeşillikleri sirkeli suyla yıkamak yeterli bı de aşisiz hayvanlara dokunmuyorum
Ireeeeem Whitelavinia benim de öyle hiç geçirmemişim ama panikleme ben kendime hep şunu dedim 28 yıldır bulaşmaydıysa bir şeyleri doğru yapıyorum demek ki 9 ay daha dikkatli olurum eski alışkanlıklarıma ek olarak diyerek kendimi rahatlattım 😅
Edanurzeynep Sadece bunlar değil iyi yıkanmamış meyve sebzeden bile bulaşıyor. Herşeyi iyi yıkayıp ( meyve sebze ) çok pişirmeniz ve çiğ kalmaması lazım( et ve yumurta tarzı)
Edos123 balevlatlarim3535 ben hamile olduğumu bilmeden tavuk döner yemiştim 2 kere acaba geçer mi ki bundan
Minikperi Whitelavinia çiğ et ve yumurta’dan zaten uzak durun hamile değilseniz bile bunlar tüketlmez. Sebze meyveleri de iyi yıkayın. Sokak kediler köpeklerine de dokunmayın hiçbir şey olmaz. Bu çok büyük bir şey değil. Toksoplazma da her yerde yok yani sürekli tehdit altında gibi hissetmeyin. Rahat olun 🌸
MelikeD Dışarda özellikle salata yeme demişti doktorum, benim de toksoplazma çok düşük kapabilir sin demişti doktorum.oğlum 26aylik evde kedim de var bir sıkıntı çekmedim ilk gebeliğimde ve şuan 11 haftalık hamileyim dikkat ediyorum bı sıkıntım yok şimdilik
balevlatlarim3535 Edos123 Allah’ın izniyle hiç birşey olmaz hiç dert etmeyin. Ben hamile olduğumu bilmeden neler yedim içtim önemli olan öğrendikten sonrası
Edos123 Vallahi bugün de bunu kafaya taktım 5+3 deyiz daha acaba o kadar yedim biraey oldu mu diye 🤗 teşekkür ederimmm içimi rahatlattınız insallah yoktur