Tugcetaylanliyadua Sonunda ben de doğurdum arkadaşlar. Son kontrolümde (40+4) 1,5 cm açılmam vardı. Hiç sancım yoktu. Doktorum yarın seni yatırıp suni sancıyla doğumu başlatalım dedi. Ben de bir an önce doğsun istediğim için atladım bu fikre. Size tavsiyem kendi sancınızı bekleyin. Ertesi gün yatışım yapıldı ve sabah 8:30 da suni almaya başladım. Ciddi sancıları son 1,5-2 saatte yaşamaya başladım ve 16:28 de kızım doğdu. 3-4 dikişle. Suni sancıyı çok daha uzun çekenler varmış. Gerçekten zordu. Kızım doğduktan sonra doktorum bana gelip idrara çıkıp çıkmadığımı sordu. Ben de çıkmadım dedim. Çıkmam şartmış. Dikiş acılarımdan tuvalete oturup yapamıyordum. Sonda takıldı. 😞 yine sıkışmam beklendi ve ben yine yapamadım. Bu sefer sondayı takıp mesane çalışması yapılacak denildi. Bütün gece sonda takılı kaldı ve sabahına tuvalete çıktım. Ama doktorum birkez daha çıkmamı istedi. Çok az yaptığım ve mesanem dolu olduğu için sonda takıp eve yolladılar ve 1 hafta kalacak dediler. Ertesi sabah acıdan yürüyemiyordum bile. Eşime çıkarttırmaya gidelim dedim ve gidip çıkarttırdık. Doktorum üroloğa yönlendirdi. Etrafımdan duyduğun sıcak suya oturma işlemi vardı. Bu doktorda önce sonda dedi biz kabul etmeyince sıcak su işlemini söyledi. Eve dönüp sıcak suya oturdum ve bütün dertlerim bitti. 3 günüm resmen boşuna ağlayarak geçti. Bilinçsizlikten kaynaklı. Ama sonunda kızımla rahat rahat ilgilenebiliyorum. Şükürler olsun. Hamileliğimde şikayetçi olduğum sürekli idrara çıkma işlemi ne kadar da önemliymiş meğer. Sağlığımızın kıymetini bilmemiz gerektiğini Rabbim çok güzel gösterdi bana. Bana olan durum nadirmiş arkadaşlar. Başınıza gelirse sonda kabul etmeyin. Sıcak suya oturun yeter. Herkese hayırlı sağlıklı doğumlar. Normal doğum çok kolay kendi sancınızla gidin mutlaka 🤗
Kdraltn Tugcetaylanliyadua Gozunuz aydin. Bende ilk dogumumu 40+4 te yapmistm 2 cm aciklikla suni sanci taktilar sizinkinden daha az suustu ama gercekten cok zor. Ama dogumdan sonrasi cok rahat. Ama bende sonda falan olmadi. Anlamadim onun nedenini.
Tugcetaylanliyadua Kdraltn Sonda takmalarının nedeni idrara çıkamamam. Mesaneyi boşaltmak için yani. Ama kimse kabul etmesin. Sıcak suya oturmanız yeter. Keşke beni de uyaran olsaydı. 😞 Nadir görülüyormuş benim durumum zaten. 😞
Tugcetaylanliyadua Buseayazerdgn Sıcak su dikişleri yumuşatıyor ve dikiş acısını az hissedip çişini yapabilmek için kendini sıkabiliyorsun. O yüzden.