Merhabalar, benim çok mutlu sonlandırdığım doğum hikayemi yazmak istedim. 37+1 de doktor kontrolüm vardı, daha önce ishal kusma sebepli 3cm açılmam olmuştu o yüzden sık dr kontrollerine gidiyordum. Bu son kontrollümde dr çatı muayenesi yaptı (bunun doğumu tetiklediğini düşünüyorum). Çatımın dar olduğunu söyledi. Bu biraz üzdü çünkü sezeryandan korkuyordum. 1 saat sonra 2 3 dakikada bir kasılma gelmeye başladı ama ağrılı bir kasılma değil. Sadece karnımın kasılması hissiydi. Bu 2 saat bu şiddette devam etti. Sonrasında bu kasılmalara sancı da eklendi ama yine de yüksek seviyede değildi. Ama çok sıktı. Daha sonra bunların çok sık geliyor olması sebebiyle doğum olmayacağını düşündüm ve normal hayatıma devam ettim. İlerleyen vakitlerde sancılar biraz daha ağrılı olmaya başlamıştı ama adet ağrısı boyutunda değildi yine çok rahatsız edici olmayan tarzdaydı. Eşimin dr olması sebebiyle kendi hastanesine gitmek istedik her ihtimale karşı. Orada nst de sancılarım düzenli ve 120lerde çıktı yalnız açılmam da bir değişiklik olmadığı için doğumun başlamadığı söyledin o yüzden kendi doktoruma haber vermemiştim. Gece ilerledi ve sancılarım biraz daha ağrılı olmaya başladı fakat yine çok hafifti bence. Doktoruma haber vermeye karar verdim ve doktor hastaneye çağırdı. Nst yi görünce yatış yaptı ve her şey ondan sonra başladı. Doğum eylemi başlamış dendi fakat hala suyum gelmemişti ve açıklığım değişmemişti. Kendisi neden olduğunu anlamadığım bir şekilde keseyi patlattı ve dünya değişti 😄. Daha sonra sık ve rahatsız edici olmayan kasılmalarım sık ve dayanılmaz hale geldi bence. Dayanılmaz olmasının sebebinin sıklığı olduğunu düşünüyorum. Çünkü normalde doğumun son evrelerinde olması gereken sıklık benim daha başlangıçta olmuştu. Her 2 3 dakikada bir geliyor ve yaklaşık 1 dakika sürüyordu. 2 saat sonra açıklığıma baktıklarında sadece 1 cm açılmıştım ve aşırı sık sancılarım vardı. Daha fazla enerjim kalmamıştı ve epidural istedim. Bir yandan da ebe ile doktorun konuşmasını duydum. Kendi aralarında epidural takmanın açılmamı hızlandıracağını konuşuyorlardı. Anestezist geldi ve epidural takıldı. Tekrar açıklık muayenesi için 15 dk epiduralin etki etmesini bekledi ebem ve muayene ettiğinde 10cm açıklık olduğunu bebeğin başının geldiğini söyledi. Hızlıca doğumhaneye aldılar. Fakat ben olanlara inanamıyordum. 2 saat bıyunca ağrı çekmiş ve sadeve 1 cm açılmıştım. Epidural takıldıktan 20 dakika sonra 10cm ulaşmış hatta doğuruyordum. Sonrası ise müthişti. Epidural başlı başına bence müthiş bir şey zaten 😄. Beniö epiduralim ağrımı tamamen kesmemiş sadece başlardaki kadar olacak şekilde hafifleştirmişti. Yani ben kasılmaları hala hissediyordum bu yüzden ıkınmam gereken zamanı da anlayabiliyordum. Kasılma geldikçe ıkındım ve minik yavrum dünyaya gözlerini açtı. Benim için kesinlikle her dakikası çok özel, güzel ve mücizevi bir doğumdu. Herkese benimkinden daha güzel doğum hikayeleri diliyorum 😊