anapanda12 Hanımlar son zamanlarda özellikle 30lu haftalarında gelişim geriliği ve su azalması yaşayanları çok duymaya başladım benden 15 gün önde giden kuzenim bir anda erken doğurdu nasıl olur diye düşünürken aynısı başıma geldi kızım 3-4 haftalık bir gerilik ve su azalması yaşadı doğum yaptım hani 38 haftayı ama 34-35 uyumluydu minikti sonra hastane kontrollerine giderken hep bu durumu yaşayan gebelerle yada doğurmuş annelerle karşılaşmaya başladım hayretler içerisindeyim eskiden daha sağlıklı hamilelikleri olup bu senelerde gebe kalanlarda aynı problemi yaşıyor sebebi ne olabilir diye düşünmeden edemiyorum yediğimiz yiyeceklerden mi soluduğumuz hava mı kullandığımız ilaçlar mı küresel elemanların oyunları mı derken balataları sıyırıcam hayır aklım almıyor 30 haftaya 34 haftaya sağlıkla gelip sonra bir anda neden büyümeyi bırakıyor bu bebişler?
Honey_candy anapanda12 Benim artık hele şu covid’den sonra zerre güvenim kalmadı hiçbir şeye. Bize dayattıkları mecbur bıraktıkları herşeyin insan bedenine zararı olduğunu düşünüyorum ve hepsi insan doğasına aykırı insanı doğal yapısından ayıran şeyler tüm vücüdümuzu değiştirdi
gamzecgr anapanda12 geçen gün aynı konuyu konuştuk arkadaşlarla diyorum eskiden insanlar bi hamile kaldığını biliyormuş bi de doğurduklarını biz doktordan çıkamıyoruz bin tane takviye kullanıyoruz ama bazen yine de sağlıksız sonlanabiliyor gebelikler ya da erken doğum vs oluyor artık hormonlar değişiyor yenilen içilenler tuhaflaşıyor içerik olarak geçirdiğimiz hastalıklar kullandığımız ilaçlar derken hepsi etken heralde
Asyabuse anapanda12 kız valla anlamıyorum rahim ağzım 25ti her şey süperdi cinsellik bile yasak değildi 30+0 daydım. Kontrol süresi 9 gün diye eşim izinliyken hadi gidelim bebişleri görelim bi ultrasonları daha olsun elimizde dedim baktım randevu da o gün tek bi tane var hemen aldım gittik. İyi ki de aklıma esmişte gitmişim 2 cm açıklık rahim ağzı 12 sancım varmış doktor alttan muayene etti bana diyor ki bak şu an başını elliyorum çocuğun dedim neee apar topar servise yatırdılar iki gece yattım çıktım haftasına tekrar yattım hep öyle bi yat çık 33+6ya kadar tutabildik. Doğuma girdiğim zaman bile doğum sancısı çekiyordum nstye göre bende tık yoktu ben asla bişey anlamadım o son haftalarda. Hadi benim ikiz erken doğum hep ihtimaldi ama birden bu kadar değişiklik garip geliyor
anapanda12 gamzecgr aslında doğru covid sonrası aşı olanlar ilaçları alanlar atlatanlar hep hastanede ben hiç geçirmedim hiç onun sonucunda oluşan şikayetleri yaşamadım sadece bir kere burnum koku alamıyor gibi oldu sanki duvar örülmüş gibi herkes parfümün kokusunu alırken ben alamadım ama başka hiç bişi yok belki ayakta hafif geçirdim bağışıklık güçlü diye mi farketmedim… Bilemiyorum Allah yâr ve yardımcımız olsun parayı elinde tutanların denekleri olduk resmen
Merveylmzz Çevremde ki hamileler çok sık doktora giden önemseyen vitamin vs alanın sorunlu oluyor. Umursamayan ek birşey almayanın sorunsuz bende anlamadım içmesem mi şu vitaminleri diyorum
Tusse18 Merveylmzz katılıyorum o kadar pimpirik bir insanım ki gebeliğimin başında sayısız kere dr a gittim,sonra detaylı da bulgu vs çıktı sonradan düzeldi allahtan ama gel bana sor…ilk doktora 12 13 haftada giden insanlar dediğin gibi daha sakin gebelik geçiriyorlar anlamadım bu işi
anapanda12 Merveylmzz valla riskli gebelikler yaşadığım ve her gebeliğim riskli olacağı için bende çok sık gittim 6 hafta 7 hafta 8 hafta ve 9 hafta da sonra 12 hafta 13 hafta 15 hafta 17 hafta 20 hafta 22 hafta 26 hafta 28 hafta ve sonra 32 hafta sonra 34 haftada gittim son ikisinde işte bi ay arayla keşke yine 2 hafta arayla gitmeye devam etseydim farkedemedim suyumun bittiğini ki iki farklı doktor muayenesine 2 farklı hastaneye gidiyordum Servikal yetmezliğim vardı sadece ki o da gayet iyi ilerliyordu bebeğim gayet iyiydi zaten bi haftalık yani aslında 3 yada 5 günlük bi gerilik oluyordu ki o döllenmeye göre de olabiliyor pek takılmıyordum ama bi anda durdu işte hemde çok iyi beslenmeme rağmen meyveler sebzeler derken su da tükenmiş ki deveci armudu ve elmayı ve havucu çokça tüketen sıvıyı çokça tüketen olmama rağmen insan bi ürküyor ama kan ve magnezyum takviyelerinizi mutlaka alın çünkü artık doğal takviye almakda doğal değil ki herşey hormonlu gıdalar listesinde 😔 doktor kontrolünü de aksatmayın çok az gitmekle ilgisi pek yok aslında sık gitmek daha iyi varsa problem görebiliyorsun
Evremoz anapanda12 1 ay kadar küvezde kaldı , hemşireler biberonlari karıştırmış yenidogan ünitesinde o sebeple enfeksiyon kaptı antibiyotik fln kullanmak zorunda kaldı ama atlattı şükür şimdi sadece anne sütü ile bile Tombiş ve mutlu bir bebek.
anapanda12 Asyabuse ay inanmıyorum ne süreçlerden geçmişin çok geçmiş olsun inşallah bebişler sağlıklıdır onlar çok iyi mücadele vermiş senle beraber 🦋
NermininDumbulu Bende de aynı, 38 haftalığım bebek 36+6ya uygun. Bu zamana kadar güzel geliyordu. Yediklerimiz hep katkı,herşeyin içinde katkı var.ekmeğin bile. O yüzden bence, başka birşey gelmiyor aklıma
anapanda12 NermininDumbulu inşallah gerilik 2 haftayı geçmez de sağlıkla kucaklarsın çok geçmiş olsun sağlıkla gelsin bebiş
Mhtpflz anapanda12 benim hiç bişeyim olmadığı halde 35 haftalık doğum yaptım ve hastanede ciddi anlamda o kadar çok erken doğum yapan vardıki bana erken doğum yapmamışsın diyorlardı
anapanda12 Mhtpflz 35 yinede erken ki 36 ve sonrası normal ama onlarda haklı millet 28 34 arası doğuruyor öyle olunca sen normal gelmişsindir onlara çok geçmiş olsun sağlıkla büyüt yavrunu inşallah
Asyabuse anapanda12 ay vallahi evde kafayı yiyordum acaba şu an sancım var mıdır diye bi insan nasıl hissetmez sancıyı. O gittiğimiz gün ben doktor sonrası arkadaşlarla buluşma ayarlamıştım o derece iyiydim gerçekten garipti. İyiyiz çokk şükür 6.5 aylık oldular ek gıda serüvenine girdik kocaman oldular hey gidi günler diyoruz şimdilerde 🥹 hepsi geçiyor güzel anneler Allah sağlıklı kavuşmalar nasip etsin hepinize ❤️
adatuna anapanda12 çevremde 10 sene önce de bu sebeple erken doğum yapanlar vardı. Pek spekülatif bir durum olduğunu düşünmüyorum.
anapanda12 Asyabuse ayh ne güzel 4.5 ay sonra bende başlarım ek gıdaya 😍 her saniyesi ayrı heyecanla geçiyor sizinki 2 kattır 😍 maşallah diyelim sağlıkla büyüsün Lee inşallah 🦋
acilicigkofte Evet ben de kaç gündür onu düşünüyorum erken doğum neden çoğaldı diye 35+4 üm fakat 10 gündür bebiş erken gelmek istiyor zorla içerde tutuyoruz plesanta yaşlanmış sancılarımız var açıklığımız var doğum kanalında 29.haftadan beri.. ciğer geliştirici vuruldum 4 doz şimdi hap kullanıyorum tuvalet harici ayağı bile kalkmam yasak. Geçen haftaki kontrolde yat demişti evdeydim ama yine yemek yapmaya çamaşıra falan kalktım bu hafta gittiğimde hiç dinlenmiş gibi durmuyorsun sancılarınız baya artmış yoğun bakım kapısında beklemek istemiyorsan yatman lazım demişti korkumdan kalkamıyorum şimdi 🙈🙈
anapanda12 acilicigkofte hadi hayırlısı sağlıklısı olsun inşallah bi iki hafta sık dişini kırmadan 😅 sağlıkla gelsin inşallah çok geçmiş olsun