Tuba06 geçmiş olsun. 50likte sınırın üzerinde çıkmış ve 100lük değerler de yine ona keza. Öncelikle panik yapmayın birkaç ay yeme düzeninizi biraz değiştirmeniz gerekiyor. şekeri yükseltecek gıdalardan uzak durup diyetinize sadık kalırsanız çoğu durumda insülin kullanmadan bu süreci bebeğiniz de siz de kolaylıkla atlatabilirsiniz. beyaz undan yapılan her türlü gıda maddesi, şekerli yiyecekler(bal reçel pekmez nutella gibi) şekerli meyveler(muz, üzüm, incir gibi) , nişastalı sebzeler(patates, bezelye, musır gibi) glisemik indeksi yüksek havuç gibi sebzeler, pirinç pilavı kesinlikle uzak durulması gereken besin maddeleri. 3 ana 3 ara öğünden oluşan diyet listesi oluşturulup evde takip için şeker ölçüm cihazı vereceklerdir. ama size tavsiyem dahiliyeden ziyade varsa yaşadığınız şehirde endokrin uzmanına gitmeniz. endokrin dahiliyenin bir tık daha üstü bizim hastalığımızda. sabah kahvaltısında öğle yemeğinde akşam yemeğinde genellikle birer dilim tam buğday ekmeği önerilir. ama bu ekmeği fırından değil paketli uno gibi içeriğini okuyabileceğiniz ekmeklerden seçin. çünkü fırınlarda tam buğday unu çok az beyaz un oranı çok fazla olan bir karışımdan yaparlar ekmeği. haşlanmış yumurta her sabah birer tane önerilir. peyniri tuzsuz olanlardan tercih etmemiz istenir. ben kahvaltılık lor tercih ediyorum çoğunlukla yeşillik domates salatalıkta sınır yok istediğimiz kadar yiyebiliyoruz. akşam 9dan sonra yemek yememek açlık şekerini tükseltmemek için altın kural. son olarak her ana öğünen sonra 15-20 dk yürüyüş yapmak insülin salınımını arttırır. sormak istediğiniz birşey olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.