Merhaba 🤗
Bugüne kadar hamileliğimde herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Riskli gebelik durumu yoktu, kontrollerimize gidiyorduk 2 haftada bir.
Fakat 34. Hafta başında ilişkiye girme sonucunda kanamam oldu (ilişki doktorumuz tarafından yasak değildi ve araştırmalarımız sonucu da normal doğumu kolaylaştırdığı için çok sık olmamakla birlikte ilişkiye giriyorduk.) doktorumuz kontrolleri yaptı bebeğin hareketlerinde, kalp atışında vs. Problem yoktu. Fakat riske girmek istemedi. Bir gece gözetim altında tutmak istedi. İlk hastaneye gittiğimde dozajı düşük ama düzenli gözüken kasılmalarım vardı, sıvı serum verildi. 2. Nstde de böyle çıkınca, doktorum ciğer geliştirici iğne vurmak istedi ne olur ne olmaz diye. Açıkçası hiç bilgim yoktu araştırmamıştım bu iğneyi, evet erken doğum ihtimaline karşı küvez riskini oldukça azaltıyor fakat ne olursa olsun dışarıdan bir müdahale olduğu için(özellikle steroid olmasından dolayı) yaptırmış olmama rağmen benim içim pek rahat değil.
Bu konuda daha detaylı araştırma yapmış anneler ve anne adayları var mı? İleride bebek için alerjik olma veya başka problemlerin riskini arttırır mı acaba.
Bu arada sonraki nstlerde kasılmalar yoktu. Eve geçtik. İlişki sebepli veya kanama stresinden hafif kasılmaların olduğunu düşünüyorum çünkü benim hissettiğim derecede bile kasılmalar değildi.
Sadede gelirsek, ciğer geliştirici iğne hakkında araştırma yapmış ya da bilgili anneler yazarsa çok sevinirim.