pandasever Canım çok geçmiş olsun. Hemen mi insüline başlanıldı? Hiç 2 hafta düzenli diyabetik diyet ve egzersiz verilmedi mi? Normalde direkt insüline başlatılmaz, senin değerlerin de çok değil gibi ama bebiş için en sağlıklısı hangisiyse o olsun.
Benim gebelikten önce de değerlerim diyabet değeri değildi tam, ama sınırdan fazla çıkıyordu. Bizim de 2 hafta fark var bebekle aramızda. Suyum özellikle fazlaymış. 20.haftadan beri çok dikkat ettim, 1 ayda düştü değerlerim. Tabi sonrasında bıkkınlık geliyor insan hep diyet yapamıyor ama yürüyüşü hiç çıkarmadım hayatımdan. Benim açlık 107, 1.saat 178 çıkmıştı, geçen hafta tahlillerim 88 ve 130a düştü açlık - tokluk. İnsülin kullandığına göre evde ölçüm cihazın vardır. Diyetine dikkat edip engelin yoksa her gün 1 saat yürüyüş yap 1 aya seninki de düşer, belki bıraktırır bile doktor insülini.
Tabi, ne yazık ki sen de ben de gebelik boyunca dikkat etmemiz lazım. Şahsen artıları da var, bebek kilo alsın diye sürekli fındık fıstık yememize gerek yok 😅 aksine kilo yapan şeyler yememeye çalışıyorum. Hatta az besleniyorum, şükür fark 2 haftada kaldı, artmıyor. Amniyon sıvı fazlalığı önemli bitek, onda da meyveyi tamamen çıkar bence hayatından. Şuan kontrollerim 2 haftada bir, eğer kontrole yakın zamanda meyve yeyip gidersem doktor hemen anlıyor meyve yemişsin suyun artmış diyor, hiç meyve yemediğimde de, aferin suyun sınıra gelmiş ama hala üst sınırda diyor… Özetle gebelik bitene kadar dikkat etmemiz lazım 🥹