KAĞAN KOCATEPE BÖYLE AÇIKLAMIŞ
Bütün anne adaylarının hemen internete girdikleri zaman gözlerinin önüne bebeğin zekası çıkıyor. Zeka geriliği yaparmış, şunu yaparmış, bunu yaparmış.
Hiç alakası bile yok. Yani böyle 2.50 olması gereken değer 4 oldu 4,5 oldu. Bunların bebekte zeka geriliği yaratma olasılığı yok.Ancak çok aşırı yüksek değerler çıkacak ve bunlar da uzun süre tedavi edilmeyecek ancak ve ancak o zaman tiroid hormonun azlığı anne adayının kanında bebeğin zekasını etkileyebilir.
Yani bu olasılık çok çok zayıf bir olasılık. Zaten bir süre sonunda bebek kendi tiroid hormonunu da kendisi üretmeye başlıyor.
Peki niye böyle bir sınır belirlendi? Çünkü günümüz tıbbında artık en ufak olasılıklar bile dikkate alınıyor. Sonuçta tiroid hormonu takviyesi, adı üzerinde takviye tedavi değil, eksik olan ve vücudun ürettiği bir şeyin aynısını birebir yerine koymak.
Riski olmayan bir şey olduğu için neden böyle bir şeyi çoğu kişinin kullanımına sunmayalım dendi ve o yüzden de tiroid hormonu sınırları yeniden belirlendi. Yoksa bebeğin zekası ile alakalı bir durum asla ve asla söz konusu bile değil.