Tatar59 uyuz olduğunuzdan emin olmanız gerekiyor öncelikle. Yaşamış ve zor atlatmış biri olarak söyleyeyim yanlış tedavi daha da azdırıyor. El parmaklarında küçük su toplamış sıkınca patlayan baloncuklar var ise, sıcak su değen yerler karıncalanıyorsa ( zira uyuz böcekleri nefret eder sıcaktan) ve elinizde tünel benzeri ince yarık çizgiler oluşmaya başlarsa bu uyuzun başlangıcıdır. Doğru müdehale edilmezse zamanla bütün vücuda özellikle genital bölgeler ve popoya yayılacak.
Nasıl kurtuldum? Vilkinson pomad diye bir ilaç var berrrrbat kötü kokan ancak tek çözüm bu ilaç. Boyun dahil bütün vücuduna ( BÜTÜN ) sürüyorsun, streç film ile kaplamıştım ben vücudumu. Üzerine atmaya gözden çıkarabildiğin bir alt üst takım seç ve onları giy. 1 gün vücudunda dursun, sonrasında ılık suyla güzelce yıka, eczaneden uyuz için losyonlar var onlardan al. Pomad sonrası cildin çok kuruyacak çünkü. Yıkandıktan sonra 4-5 saat havalandır vücudunu ve sonra tekrardan bütün vücudunu ilaçla. Bu işlemi 4 gün boyunca yap, bu süreçte de iç çamaşırların dahil bütün kıyafetlerini siyah poşete koy ağzı açık şekilde balkonda havalandır. 4 gün bittiğinde ise bazı aktarlarda kullanılan bitkisel karışımlar var, uyuz için hoş kokulu ve cildi yumuşatıyor. Bulursanız o karışım krem ve uyuz için olan vücut losyonunu beraber 1-2 hafta daha kullanın. Uyuz böceklerinin yumurtadan çıkma süresi 3 hafta falan. Yani sen var olan uyuzlardan kurtulduğunu sandığında 3 hafta sonra yumurtadakiler çıkabilir. Kıyafetlerini sürekli ütülü giyin, iç çamaşırlarından çarşaflarına kadar ütüle. Biraz uzun oldu ancak umarım yardımcı olabilmişimdir. Benim kurtulmam 6-7 ayı buldu doğru tedavi olmadığım için. Başarılar dilerim🥹❤️