Seyma_2903 Merhaba, benim ilk bebeğim 40′ta doğmayınca doktor bir hafta daha bekleriz dedi, ben 10 gün bekleyelim dedim. 11.güm yatış 12.gün doğum oldu, yani 41+5′te. Sabah yattım, suni sancı verildi, sürekli yürüdüm vs, gece biraz dinlendim, sonra kendi sancım da geldi, suyum da, ertesi gün akşam yani toplam 36 saatte doğdu. Doğum nedir bilmediğim için ben fark etmemiştim, zor doğum olduğunu daha sonra doktor kayınvalideme demiş, öyle öğrendim. Ben nihayetinde mutluydum, normal doğurdum diye. İkinci bebekte 39+3′te nst’de gündüz sancı gözüktü, açılma da vardı, gece gittim, yatış yaptım, sancı eşiğim yüksek olduğu için gayet rahattım, yürüyüş yapıyordum, pilates falan. Sabaha karşı doktor başkasının doğumuna geldi, yoksa doğuracağın yok deyip, suyumu patlattı, işte o zaman sancılar arttı, öğlene doğdu. Sancı gelince nefes, kesilince yürüyüş ve egzersiz yaparak ıkınarak, dikişsiz doğdu. Olması gereken buydu. Kendi sancın yeğdir yani, öğrenmiş oldum. Amma ve lakin 3.bebek de 41 haftalık olup gelmeyince yine suni sancı takıldı. NST’de sınır 100 birim, ben 100 yazarken hissetmiyordum bile ama sancının dozu var, 30′dan başlayıp 40,50,60 artırıyorlar serumu. Yani en son 60′larda iken belki ben 400 birim acı hissediyordum ama bu kez devlette olduğum için kimse gelip bakıp ilgilenmedi. Doktor iş çıkışı geldi, sancıyı kesin dedi ama yine de nefes almaya fırsat vermeyecek sıklıkta ve dozda geliyordu. Artık en son karından nefes almaya falan odaklanamadım, ciğerden miğerden gitti, yeter ki ağrıyı bir şekilde savuşturayım dedim. O an aklımdan gerçekten doğum zormuş, hiç akıl karı değilmiş, bir daha asla diye geçirdiğimi hatırlıyorum. En son artık dayanamayınca bakar mısınız diye çağırdım, diyecektim ki ağrı azalmadı, ıkınma hissi de geliyor bir taraftan, bi baktılar ki başı gelmiş, hemen doğum odasına aldılar, bastırıp çıkardılar, ben nefes alıp ıkınacağım diye tutucak kolu arıyorum, fırsat kalmadı bile. Ama yırtılma oldu sanıyorum, dikiş işi uzun sürdü. Yani velhasıl kelam, eğer iyi takip edilirseniz, ağrı eşiğiniz yüksekse suni sancı korkulacak bir şey değil, 40 hafta dolar dolmaz acele etmeye gerek yok, ama kendi sancınız en iyisidir, gezin tozun, merdiven çıkıp inin, ılık duşta çömelip kalkın, cinsel ilişkiye girin, kendi sancınızla başlasın, derim. Ben bütün şehri turladım, pilates vb yaptım kolay doğum olsun diye, olurdu da 3350 gr ile ama ebelere de iş düşüyor. Hayırlı doğumlarınız olsun…