umutunannesi2023 öncelikle her iki doğum şeklinde de ağrı sancı vs. olacak bundan kaçış yok ama siz kendinizi neye nasıl odaklarsanız süreç öyle işler.. 4 yaşında bir kızım var, şuan ikinciye hamileyim.. kızımı 4 yıl önce normal doğum ile dünyaya getirdim.. kızıma hamile olduğumu öğrendiğim dakikadan doğum yaptığım dakikaya kadar normal doğum istedim.. 39+5 te hiçbir belirti yokken bir sabah uyandım ve yavaştan sancılarım başladı, hastaneye gittik hemen 9 saat sancı çektim, kolay oldu diyemem ama şöyle bir ayrım var, normal doğumda bebek çıkana kadar çekmiş oluyoruz acısı sızıyı, sezeryanda doğum yaptıktan sonra günlerce haftalarca çekiyoruz.. kendinizi doğum sürecine pozitif hazırlamaya çalışın.. evet ağrı cekecegim biraz ama bu ömür boyu sürmeyecek, o ağrıların sonunda yavruma kavuşacağım, kavuştuktan sonra çektiğim acıları unutacağım vs. vs. kendinizi motive edin.. 9 saatlik sancidan sonra kızımı kucağıma aldığımda dünyalar benim olmuştu.. şimdi ikinci bebeğimi normal doğurmak istiyorum.. ilkinden daha kolay olacağını düşünüyorum çünkü ilk doğumda neyle karşılaşacagimi neler yaşayacağımı bilmiyordum o yüzden tedirginlik vardı biraz ama artık ne olacağını biliyorum, korkulacak hiçbir şey olmadığını, ağrı sancı çekip sonunda bebeğime kavustugumda hepsinin uçup gideceğini vs. biliyorum.. o yüzden ilk doğumuma göre bu ikinci doğumuma karşı daha pozitifim.. kusura bakmayın uzun ve karışık oldu biraz ama Allah’a ve kendinize güvenin, herşey güzel olacak, sağlıkla evladınızı kucağınıza alacaksınız inşallah 💜