Ben de 23 aylıkken bıraktırdım. Gözümde çok büyümüştü açıkçası, emmeye çok düşkün değildi ama uyurken asla başka bir yöntem işe yaramıyordu. Yani hem emmeden uyumasını hem de memeden kesilmesini sağlamam gerekiyordu. Biberona ballı süt koyarak başladım. Süt ballı olunca hoşuna gitti. Sütü baya sulandırarak veriyordum çok tüketmediği için dokunmasından tedirgin olmuştum.
Önce gece emmesini kestim, karanlık olunca memeler de uyuyor, gündüz vericem dedim. Başlarda sadece öğlen uykusu öncesi emen bebek 3-4 kez meme aramaya başladı ama kısıtlamadım, kaygı duymasın diye. 2 hafta böyle geçti. Ardından artık meme uf oldu biberondan süt içiceksin sadece dedim, çok üstelemedi. Her çocuk ve süreç farklı ilerliyor ama size önerim memenizden korkutmadan, biraz süreci uzatarak ilerlemeniz.
Bu arada sağlıklı olan desteksiz uyuması ama şimdilik biberonu sadece suya çevirerek ilerliyoruz bu süreçte, artık çok az emip biberonu bırakıp kendi uyumaya çalışıyor. Umarım hem kendiniz hem bebeğiniz için en güzel şekilde geçirirsiniz bu süreci