Merhabalar 24 günlük bebişim kucağımda yazmak bize de nasip oldu ☺️ nereden başlanır onu da bilmiyorum 🙄 37+4 sabahı birden altımda bir sıcaklık ile uyandım o günde çok fazla uyumuştum ilk başta idrar kaçırıyorum sandım ayağa kalkmamla zaten yatak sırılsıklam olmuş ve ayağımdan boşaldı sular lavaboya gidesiye kadar kesilmedi o an anladım ki suyum geldi suyum gelesiyle kadar da nişan gelmemişti hiç bu arada . Gayet sakin lavaboya gittim oradan duşa attım kendimi kesilir sanıyor insan ama durmak bilmeyen bir su akıntısı resmen çıktım duştan havlu sardım belime eşimi, doktorumuzu aradım doktor dedi hemen gel alalım bebeği. Eşim yetişemedi komşularımız götürdüler . Çatala alıp doktorum muayene etti rahim duvarım çok kalınmış hiç açılmam yoktu sancım hiç ama hiç yoktu güle oynaya gittik resmen hastaneye o yüzden normal doğuma elverişli değildim bütün kesem boşalmış biz gidene kadar dolasıyla ameliyat işlemleri yapıldı sezeryana alındım tam ameliyathaneye inerken eşim yetişebildi şükür o ayrılık anı istemsizce bir duygusallık bir ağlama getiriyor insana aklımda hep tek başıma gittiğim bu yolu oğlumla döneceğim düşüncesi vardı onun dışında bilmiyorum başka bir şey düşünemedim yani ben. Ameliyathaneye indiğimizde gayet sakindim sadece aşırı su içmek istedim çok susadım . Velhasıl spinal verildi klasik herkesin de bahsettiği gibi bacaklardan bi sıcaklık geldi uyuşmaya başladım yavaşça , sedyeye uzanırken sadece çok hafif baş dönmesi yaşadım uzandığım zaman o da geçti sonda takıldı sonrası çok kısaydı zaten asla ağrı sızı hissetmedim sonra oğlumun sesini duydum o an bütün duygular şelale tabi işlemleri yapıldıktan sonra getirip yanıma yatırdılar öptüm kokladım ama ondan sonra zaman geçmek bilmedi sanki kucağıma almak için sabırsızlandıkça dakikalar saat oldu resmen. Oğlumu çıkarttılar odaya bi yarım saat kadar sonra da beni çıkarttılar . Hemen ebeler geldi nasıl emzireceğim konusunda çok yardımcı oldular ben o ana kadar emzirme konusunda hiç bilgi sahibi değildim yani bir de yanlış bi algı var bende de o olmuş nedense sanki normal doğuma göre sezeryan olunca süt gelmiyor ya da az geliyor gibi sürekli gözüm göğsümde süt gelip gelmeyecek mi ona bakıyordum şükür ki kolostrum adı verilen ilk sütü içirebildim bebeğime. O anlar belden aşağısı hala uyuşuk olduğu için sıkıntı yok sadece doğrulup dik oturmakta zorlandım ama anestezi etkisi geçince bebeği kucağıma aldıkça karnımda haliyle baskı oldu o zaman çok zorlandım ağrı kesici vermediler uzun bir süre o acıyı çektim bir de sezeryan yerimi muayene ettiler sürekli baskı uyguladılar o kısım ağrı kesici de olmadığı için zordu benim için . Ameliyattan 4 5 saat sonra ilk gazımı çıkarttım hemen kalkıp yürüdüm bol bol , kısa yürüyüş yap dediler ilk etapta oda da yürüyelim koridora çıkıp orada yürüdüm ben canım acıyınca hemen yatağı görüp yatma psikolojisine girmeyeyim diye 4-5 tur kadar attım sonra gelip uzandım bi yarım saat sonra da büyük tuvaletime çıktım sonrası çok kolaydı zaten her işimi kendim gördüm çayımı kendim yaptım yemeğimi kendim yedim sondayı çıkarttırdım tuvalete gittim geldim ertesi gün taburcu olmak istedim çıkartmadılar ama 3. Gün eve geldiğimizde hiç yatmadım belki yanlış dinlenmem gerekirdi bilmiyorum ama hareketli bir insanım zaten sürekli oğlumun bana ihtiyacı var bi an önce toparlanmalıyım modundaydım evden apar topar çıktığımız için taburcu olup geldiğimizde bi duş aldım evi temizleyip toparladım . 24 gün oldu yarı kırkımızda çıktıktan sonra gezip tozmalara da başladık Şuan oğlumda bende gayet iyiyiz . Ani gelişen bir sezeryan hikayemiz oldu böylece uzun oldu ama kusura bakmayın 😚 Allah herkese nasip etsin , doğum bekleyenlere de kolaylıklar dilerim 😇