aysenurtorunn öncelikle artık doğum belirtileri kendini belli ettiğinde sakin olun doğuma değilde bebeginize kavuşacağınız ana odaklanin. Tavsiyem sancılarınizi ayakta veya pilates topunda çekin. Yatarak daha zor oluyor. Sonra artik açıklığınn tam olunca ebeler sancin geldiğinde ikin diyorlar. Burda tavsiyem iki elinlede destek alacak bı şeylerden tutun. Hemsirelerden rica edip elini tutabilirsin ya da yattığın koltuğun kenarlarindan tut. Sancin geldiğinde artık derin bir nefes al ve büyük tuvaletini yapıyormuş gibi ikinabildigin kadar ikin. Sancin geçtiğinde mutlaka ikinmayi bırak. Ne kadar güzel ikinirsan bebek o kadar çabuk gelir 2 3 ikinmada doğar. Gereksiz yere ıkınma mesela sancin yokken ikinma. Yirtiklar hep bu yüzden oluyor. Başı çıktığında gerisi kendiliğinden geliyor zaten. Sonra plasentayi çıkarıyorlar hiç hissetmiyorsun bile. Doğumdan hemen sonra da bebeğini kucağına al. Hemen emzir. ( İlk 2 saat içinde emzirmen lazım önce beyaz bı sıvı geliyor. O bebeğin bağışıkligi için çok önemli ) şimdilik böyle