gokcesgoktas Önlemek için bir önerisi var mı doktoeunun? mesela çok sık mantar enf olduğunda probiyotik içiliyor ya da fittilleri var ama idrar yolunu bilmiyorum. Benim gebeliğin başında bir kere israrda enf çıktı bir kez içilen o saşe ilacı içtim bir daha tekrarlamadı. Bol su içiyor musunuz. Bu sıcaklarda en az 3 lt gerekiyor bir de idrarı çok tutmamak lazım. Tuttukça zararlı patojenler birikiyo mesanede. Başka türlü içerden ne temizler bilmiyorum ama dikkat et son hastalardaysan ilaç iç gerekirse enf bebeğe de geçiyor bebeğin gereksiz yere yoğun bakıma girmesinden iyidir bebekler kanda enf çıkıyor ve o enfeksiyonu senden daha geç ve zorlu atlatıyor. Sen bir suda karıştırma ilaç içsen geçecek, bebeğe geçer de bu yüzden doğum başlarsa çok büyük sıkıntı bu sefer yavru en az bir hafta antibiyotik tedavisi görecek. Burdan çok kişi okudum idrar yolu enf bebeğine geçip yoğun bakımda yatan korkutmak istemem ama durum bu