Bilgevural zorunlu demeyelimde doktor size bırakabilir yada durumunuza göre zorunlu kılabilir.
Benmde çatım dardı (biraz ben kendimi kastım muayene esnasında) bu sebeptende doktorum dar dedi ama diğer yandan normal doğum ihtimalinde yapabilirsin ama riskleri var
Bebeğini vakumla çekebiliriz
Karnına bastırmamız gerekebilir
Yada vajinana kesik atmamız gerekebilir yada son anda sezeryan a bile alabilirim dedi aynen bu şekil..
( arkadaşımın normal doğumunda bebeğini vakumla çektiler hem beynine zarar verdi hemde bi gözü mavi diğeri kahve gibiydi)
( yakınımın normal doğumda karnına bastırmışlar idrar torbası aşağıya kaydığı için daha yeni bu sebepten ameliyat oldu)
Doktor bana riskleri sıralarken hep bu durumlar aklıma geldi
Kısacası ben risk almak istemedim iyi ki almamışım çünkü 1 dk geç doğum yapsaydım bebeğim kakasını yiyecekti tam yerken yakaladılar yani. Hatta saniyelik gösterdiler hemen temizlemeye aldılar
O an Ten teması yapamadık hala ciğerim yanar…
Evet sezeryan sonrası ağrım oldu ama ben narkozu atar atmaz yürüdüm hatta merdivenleri bile çıktım doktorumun onayıyla.
15 gün kadar yine sızlamalar oldu hareketlerin kısıtlıydı ama herşey geçti çok şükür. Ve şimdi kızım 3 ay 21 günlük 💜
Riskleri söylüyorsa herşeyi göz önünde bulundurarak doğru karar vermenizi isterim verilen yanlış karar bir ömür vicdan azabı