Ben 16 ay önce sakarya araştırmada doğum yaptım. Yüksek tansiyon sebebiyle perinatoloji takipliydim tansiyonum yükseldiği için doktorum (ilker ali çerçi) yatış verdi. Doğum kısmını detaylı yazayım biraz uzun olabilir merak edenlere bilgi olsun. Doğumhaneye aldılar önce girişte üstünüzdekileri çıkarıyosunuz çanta telefon vs yasak. Önlük ve hasta bezi giyiliyor. Kan idrar tahlili aldılar, alerji vs var mı klasik kayıt açıldı. Sonra bir odaya aldılar. Oda tek kişilik ve doğum zamanı çatala dönen bir yatak var. Ben tansiyon sebebiyle nerdeyse hep nst bağlıydım. Açılmam parmak ucuydu öğlen 2 gibi yattım ve alttan rahimi uyaran bir fitil gibi bir şey yerleştirdiler şuan adı aklıma gelmiyor. Bir de serum takıldı. Saat 5 civarı sancılar başladı şiddetli bir şekilde. Suni sancı benzeri bir şey sanırım. Rahimi uyarmak için. Saat 8 gibi tansiyonum yükseldi ve kusmalar başlado. Kısa aralıklarla kusuyordum. İlk kusmamda suyum geldi. Hatta ben altıma yaptım sandım kusarken zorlandığım için ama suymuş ebe baktı. Sonra lavaboya gittim nişanımda geldi. Muayeneye götürdüler. Doktor ultrason ve alttan baktı. 2 cm açıklık ama bebek sıkıntıya girebilir sezeryana alalım dedi. Normalde devlet pek sezeryan yanlısı olmadığı için bende durumu gördüm ve kabul ettim. Herkese bir ebe veriliyor benimki biraz suratsızdı. Sürekli alttan muayene beni zorladı, sancıdan daha sıkıntılıydı bende. Fitil çıktı rahat edebilirsin dedi ama suyum geldiği için sancılarım da başlamıştı. Tansiyon olmasa en geç sabaha doğururdum büyüm ihtimalle. Saat 10 gibi 2 cm açıklıkla sezeryana girdim. Belden uyuşturdular. O an sancılarım bittiği için çok rahatlamıştım. Ben hissetmekten çok korkuyordum sezeryan bana hep daha korkunç geliyordu. Ama hiç bir şey hissetmedim. Bebeğimin sesini duydum gördüm bir beze sarıp yanıma getirdiler. Öptüm kokladım sonra götürdüler. Bende uyumuşum o rahatlıkla en son gözümü açtığımda ayaklarım havadaydı çok garip bi his çünkü hissetmiyorsunuz. Sonrasında odaya götürdüler üç kişi örtüyle kaldırıp yatağa yatırdı. Sonrası herkesin acı eşiğine göre değişir. Ama doktorlar vs çok ilgiliydi. İlk yürüyüş ve gaz problemi beni zorladı. Çarşamba akşamı doğum yaptım cuma akşamı çıktım çok şükür. Şuan 2.ye hamileyim 18 haftalık ve yine tansiyon sebebiyle aynı doktora gidiyorum. Yine orda doğum yapmayı düşünüyorum inşallah yine rahat bir doğum olur.
Bu arada görümcem de aynı hastanede su azlığı sebebiyle yatış verilip fitille başlatılan bir doğum yaptı. Onun ki normal doğumdu ve doktoru da ebesi de çok iyiymiş. Pilates topunda gezmiş yürümüş başka bir sıkıntı olmadığı için daha rahat geçmiş. O da akşam yattı gece doğumu oldu. Yanlış hatırlamıyorsam 1 gece kaldı. O da memnundu.
Baya uzun yazdım başka soracağınız şeyler olursa sorun sabah yanıtlarım. Hayırlı geceler🌸