Sezeryan okadar abartmışlarki kadına riskli hamilesin sezeryan olacaksın mecbursun deseler ondan korkacak neredeyse🙂 canım bir sağlıkçı olarak Doğum yapmış biri olarak (sezeryan ile) psikolojin hazırsa normal Doğum yap tabiki bu tamamen senin durumunla alakalı birşey hazır hissetmezsen normal Doğum yapamazsın. normal Doğumda evet sancı çekiyorsun herkes bu konuda hem fikir orada bi acı ağrı var çocuk doğarken gerekirse kesi atıyorlar ki genelde yapıyorlar doğum yaptıktan sonra o kediyi dikşyorlar belki 10 belki 20 dikiş poponun üstüne oturtamıyorsun ben yürüyemeyen insanlar gördüm onun iyileşmedi yani rahat oturup kalkman 1 hafta 10 günü buluyor. Sezeryan Doğumda epidural yaptırıyorsun çocuğun Doğum anını görüyorsun burada ise karnına dikiş atıyorlar gördüğün gibi ikisindede kesik ve dikiş var epidural sezeryanın bi avantajı anestezinin etkisi geçene kadar senin ilk ağrıların geçmiş oluyor. Göbeğine hemen bir iki gün sonra korseni takabiliyorsun ve inanılmaz rahatlatıyor (kesinlikle takamassın diyen arkadaşların anlamış değilim bu kadar net neye dayanarak konuşmuşlar) kilo konusuna gelince Doğum yaptım anında 7kilo 1 haftada 11 kilo verdim. Emzirdikçe verirsin zaten kiloyu ayrıca göbeğim filan de Yok ( kiloyu veremiyor göbek gitmiyor diyenler muhtemelen kendini yemeğe vermiş insanlar ) yani anlıcağın normalde sezeryanda çok farklı değil. Ben sancı çekmek istemedim vajinama dikiş atsınlar rahmime dikiş atsınlar istemedim maden kesilecek bari uyusturup kessinler dedim o acıya dayanamayacagımı bildiğim için sezeryan oldum. Senin seçimin hazır hissediyorsan normal ama risk varsa veya yapamam diyorsan muhakkak sezeryan olmalısın korkma.