Ben kendim hemsireyim. Doktorum şeker yuklemesine gerek olmadığını söyledi ve bende yaptırmadım. Ama bu durumun birçok faktörü var değerlendirilmesi gereken. Bebeğin ve senin kilo alım durumunuz, vücut yapınız, aile öykünüz birçok şey gebelik şekeri durumunu belli edebiliyor ve de tetikleyebiliyor. İnce bı çizgi açıkçası kendinizin artılarını eksilerini değerlendirip ona göre karar vermeniz daha doğru olur. Benim elimde olanaklar vardı hastanede çalıştığım için; 1 gün boyunca parmaktan açlık, 1. Saat tokluk ve 2. Saat tokluk baktım doktorumun istemiyle not alıp doktoruma gösterdim sonra. Bazı günler de öyle rastgele hastanede kendi kendime baktığım olmuştur. Birde gebeliğim boyunca birkaç kez HBA1C (2-3 aylık ortalama kan şekeri değeri, kan ile bakılıyor) baktırdım. Çok şükür bir sıkıntı çıkmadığı ve sürekli bakabilecegim malzemeler elimin altında olduğu için ben şeker yüklemesi yaptırmadım. Ama yaptırmanın da bebek üzerinde sakıncalı olduğunu düşünmüyorum. Baktirmayip farkedilmeyen gebelik şekeri çok daha kötü sonuçlar oluşturabiliyor malesef bebek üzerinde. Dediğim gibi kendinizin artısını eksisini degerlendirip doktorunuzla birlikte karar verebileceğiniz bir durum bu.