Hanımlar bir buçuk ay önce doğum yaptım bebeğim 1 ay erken geldi hazırlıksız yakalandım 🤭
Sonrasında yaşadığım sıkıntılardan keşke bilseydim dediğim şeyleri burada paylaşmak istedim belki faydalanan olur.
Öncelikle bebeğiniz zayıf da da olsa sağlığı yerinde ise hiç takılmayın çevrenizdeki insanlar mutlaka bir şeyler söyler ama Doktorlar sağlığı açısından problem yok dedikten sonra içiniz rahat olsun. İlk zamanlar sütünüz olmayabilir olsa da bebek hemen tutamayabilir bu konuda ben gerçekten zorlandım bebeğim göğsü tutamıyordu hemşirelerin annemin yardımıyla tutturuyorduk ama zamanla geçti tabii ki çok şükür. Yine yeni doğduğu zaman midesi küçük olduğu için az süt içecek süt göğsünüz de birikecek mastit olmamak için mutlaka sağın elinizle ya da makineyle. Mastit olursanız da duşa girin sıcak suyla göğsünüze masaj yapın ütüyle havlu ısıtıp sertleşen yere koyun. Bununla birlikte en önemlisi bence göğüs ucu yarası olmamasına dikkat edin. Bebeğiniz emerken eğer sadece göğsünüzün ucunu tutarsa yara olur ve bu da gerçekten çok acı veriyor hemşireler ebeler emzirme konusunda çok yardımcı oluyorlar zaten yani kendi adıma bana çok yardımcı oldular. Bebeğin emerken kahverengi bölgeyi komple ağzına alması gerek aksi takdirde yara oluyor bunun önüne geçmek için de mutlaka ama mutlaka her emzirmeden sonra göğsünüzü karbonatlı suyla yıkayın aile hekimim bunu söyledi ve gerçekten çok faydasını gördüm bununla birlikte gümüş kapak ya da göğüs Kalkanı kullanırsanız göğsünüz kıyafetlerinize değip de tahriş olmaz bu da önemli ben doktorun tavsiyesiyle emzirdikten sonra karbonatlı suyla yıkayıp kurulayıp garmastan krem sürüp gümüş kapak kullandım. Diğer bir konu ise doğumdan sonra kabızlık, hemoroid çokça karşılaşılan bir durum maalesef böyle bir durumla karşı karşıya kaldığınızda mutlaka zaman kaybetmeden doktora gidin sağlık ocağına gitseniz bile aile hekimi ilaç veriyor. Aklıma gelenler bunlar umarım faydası olur psikolojik olarak annenin kendini yaşayacaklarını hazırlaması gerçekten çok önemli inşallah hepinizin annelik süreci çok güzel başlar bu söylediklerime hiç ihtiyacınız olmaz umarım 😊 son olarak kim ne derse desin lütfen kendinizi üzmeyin bu süreçte bebek çok zayıf diyen olabilir süt yetmiyor diyen olabilir şurası şöyle burası böyle diyen olabilir doktorunuza göre size göre her şey yolundaysa lütfen bunları düşünüp kendinizi bunlarla yormayın üzmeyin 🥰