YCSE eğer önceden 16haft ve üstünde kaybınız varsa rahim ağzı kısalığı tanısı konduysa bir öncekinde, önlem amaçlı 12haftadan sonra dikiş atılıyor. İkiz bebeklerde risk grubunda onlarada bazı doktorlar öneriyorlar. Bide acil atılanlar var 18hftadan sonra gebeyken düzenli aralıklarla rahim ağzı ölcümü yapıyor doktor. Kısalma farkederse açılma olmadan acil dikiş atıyorlar. Mesela benm 21hft kaybım var bir öncekinde rahim ağzı kısalığı tanısı konuldu bu gebeliğimde önlem amaçlı 14.haftada dikiş atıldı