Gul_1 ben doğum öncesinde histereskopi geçirdim rahmim kalp şeklindeydi ve perde vardı. O zaman evet aşırı kanamam oldu günlerce hastanede yattım. Hastaneye giderken ayakkabımın içi kan dolmuştu ve 1,5 saatte 2 litre kan kaybettim. Bunu neden anlatıyorum sizi korkutmak değil amacım ama oldukça önemli bi durum. Doğumda hematolog olan bir hastane seçin mutlaka. Erken doğum riskine karşı mutlaka önceden kadın doğumcunuzla hematologun iletişim kurmasını sağlayın. Hastanede bazen faktör tedarik edilmemiş oluyor sizin için getirtildiğinden emin olun. Benim erken doğum riskim vardı ve ansızın oldu. Ama her şey çok hazırdı ve şu an kanamam bile yok henüz 2 hafta oldu. Operasyona giren doktorunuza gerekirse hematolog da gelerek destek olabilir. Operasyon sırasında önce plazmalar faktörler ve transaminelerle yükleme yapılıyor vücuda. Sonra hemen doğum başlatılıyor. Ben genel anestezi olmak zorunda kaldım. Uyandığımda doktor rahmime balon yerleştirdiklerini, basının birden azalmasıyla damarların hepsini aynı anda kanatmamak için bunu yaptıklarını söyledi. Ve çokça da tamponum vardı. İç kanamayı görmek adına diren de takılıydı. Ameliyattan çıkınca ilk olarak tamponları çıkarıp sabahı beklediler. İlk gün kaldırmadılar beni. Sonra ki gün kanama artmayınca balonu aldılar. Basit bi işlem içindeki sıvıyı çekiyorlar. Sonrasında yürüttüler. Sonra sondayı çıkarttılar ertesi gün de direni. Benim kanamalarım başlardan ziyade ortadaki günlerde tavan yapıyor o yüzden 4. Gün plazma ve kırmızı kan takıldı. Her şey çok kontrollü gittiği için açıkçası kanama ile ilgili hiç problem yaşamadım. Adım adım anlatmaya çalıştım aklına takılan olursa sor mutlaka canım