Kızlar selam herkese. Buraya yazmamın sebebi biz gebelerin yahut adayların mantar yeme konusunda rahat davranmamamız ve bilinçli bir insan gibi davranmamız için. Ben değil ablam üç gün önce babamın köyümüzün ormanındandan topladığı, bizim yıllardır her yaz misler gibi yediğimiz mantardan yedi. Tüm aile yedi hatta. Eniştem ve ablam akşam yiyip yatmışlar. Sabah eniştemde sadece ishal, ablamda kusma olmuş(ablam 6 aylık hamile). Eniştem acaba mantardan olabilir mi diye tedirgin olmuş acile gitmişler.
Mantar sinsi sinsi zehirlermiş. İlk gün verilen kan tertemizken her geçen gün verilen kanda, akciğer ve böbreklerde zehre rastlananmış.
Doktor “gebelerin toplama mantar yemeyi bırak kültür mantarı bile yememesi gerekir bu nasıl bir düşüncesizliktir” demesi üzerine yazıyorum sizlere de.
Ben bilmiyordum çünkü.
Tüm aile yedi onlarda neden bir şey yok dediğimde de “kimin kaşığına gelmişse o zehirlenmiş, bünye ile alakası yok” dedi.
Gebeyken ve emzirirken bakla alerjisinin çok tehlikeli olduğunu biliyordum ama mantarı bilmiyordum. Ben de gebeyim yiyebilirdim.
Allah bebeği ve ablamı korumuş durumları iyi şuan ama eniştemin kötüye gidiyor. Dua isteriz.
Umarım bu yazı hepimize bi farkındalık oluşturur da
“Amaaaan ye beee nolcak” kafasında olmayız artık.
Herkes iyi olsun Allahım herkese şifalar versin. Olacağı vardı oldu diye düşünmemeliyiz. Tedbir bizden takdir Allahtan. 🍀