Öncelikle merhabalar herkese.Bu hikayemi doğumu yaklaşıp da hem doğum şeklinde hem de buralarda olup hastane kararsızlığı yaşayanlar için paylaşıyorum.Tanıdığım beş kişi bu hastanede doğum yapmıştı ve herkes çok memnundu.Ben de bu yüzden burayı tercih etme kararı aldım ve en başından beri buraya geliyorumkontroller için de.Fakat gelin görün ki bizim kız doğmak bilmedi.tam 41. Hafta ya giriş yaptığımızda yatışımız da yapıldı hastanede.Doğumu yapacağınız yer ve sancı odanız aynı öncelikle ve çoğunlukla tek kişilik.O yüzden sanırım bir yoğunluk vardı sabah 10.30 gibi gittiğim hastanede akşam 19.00 civarı alındım içeri.Sancım yok diye de sancısı olanlara veya durumu daha ciddi olanlara öncelik veriliyordu.Bu da gayet normaldi bana göre.Odama alınmadan hemen önce ultrasona girdim son kez.Kızım 3500 gr çıktı.Normal doğuma bir sorunum yoktu.İlerleyen saatlerde fitil verdiler daha ilerleyen saatlerde de suni sancı.O arada da bazenleri gelip sancılarımı kontrol ediyorlardı ama bizde hala tık yok.Yavaş yavaş açılmam 2 cm oldu saatler geçti sancılarım arttı 4 cm e ulaştı.Ama sonrası bir türlü ilerlemedi.Sürekli aynı kaldı açıklığım.En sonunda bana bi ıkınma hissi gelmeye başladı yavaş yavaş.Anneme söylediğimde ıkınmamam gerektiğini yoksa bebeğin kafasının şişeceğini söylediler ama ne mümkün tutamıyorum.En sonunda gelip suyumu patlattılar.Açılmamı desteklemek için yaptıklarını düşünüyorum.Bieaz da öyle zaman geçtikten sonra dayanamayacağımı ıkınmadan duramadığımı söylediğimde açıklık kontrolü yapıp odayı doğum odasına çevirdiler ve doğum başladı.Tam bir saat doğumum sürdü ama gerçekten çok zorluydu benim için.İlk doğumun verdiği tecrübesizlik de var tabi.Doğum esnasında bağırmanıza kızıyorlar evet ama bu gücünüzden gitmemesi için.Bunu gayet doğru buldum.Her neyse bebeğim doğdu ama 3900 gr doğdu.Normalde ultrason bu kg da gösterse ilk doğumum da olması nedeniyle normal doğuma uygun olmayacağını belirttiler üstü kapalı bir şekilde.Dikişlerim tamı tamına 1 saat sürdü ve kaç dikişim var diye sormadım.Sadece biran önce bitmesini istiyordum ama sonradan öğrendim ki popomda dahi dikiş vardı.Ertesi günü taburculuk beklerken bebekte bir şeylerin ters gittiği anlaşıldı.Doğum esnasında köprücük kemiği kırılmış.Ne olur ne olmaz diye de ertesi günü nöroloji doktoru kafa ultrasonu istedi.İki gün gecikmeli çıktık hastaneden böylece. Ama bir daha doğumu orada düşünür müsünüz derseniz samimiyetle hayır derdim.Yine normal doğuma evet ama orada doğuma hayır.Hasta yatağına sermek için çarşaf bile yok.Alezde yatırıyorlar.Refakatçinin yattığı yer yine öyle pis.bebeğim için kontrole gelen doktorlar çok iyilerdi fakat doğum öncesi ve sonrası benim için kontrole gelen hemşireler,asistanlar veya doktorlar gerçekten kötüydü.Ki ben her zaman devlet hastanesi taraftarıyımdır.Uzun bir hikaye oldu.Siteden çıkış yapmadan önce hastane hakkında düşüncelerimi ve başımdan geçenleri anlatmayı borç bildim :) Hepinize hayırlı doğumlar diliyorum anneler 💚🙏🏻