Sedagedik14 Kızlar doğuma 1 ay kaldı randevu alamıyorum doğumum sezaryen olcak cunku ilk doğumum da sezaryendi. Kontrole 1 aydır gidemiyorum korkuyorum sancı nasıl gelir bilmiyorum simdi ben sezaryen olacağım suyum falan gelir mi sancım olur mu acile gidebilir miyim sezaryende de riskli mi olur yoksa önceden doktorla gün mü belirlemek gerekir ama randevu alamadım gün belirleyemedik sancı nasıl olur daha onu da bilmiyorum bu durum basına gelen var mı
Rmysaaa Sedagedik14 suyun gelebilir ama suyun geldi diye açılman olması şart değil açılma hiç olmayadabilir . Gittiğin de çatı muayenesi yapılır eğer nstde sancı başlangıcı varsa suni sancı verip açılma olup olmadığını görmek için normal doğuma hazırlamak isteyebilirler. Ama açılman sancı almana rağmen olmuyorsa ve suyun gelmeye devam edip azalmaya başladıysa sezeryana alırlar . Hakkında hayırlısı canım korkma bir an da olup bitiyor sonrası önemli 🌸
Rmysaaa Sedagedik14 suyun geldi diyelim ansızın acile gittin direk acilde de çatı muayenesi ultrason ve nst de bakılıyor için rahat olsun daha sonrasında yönlendiriyorlar . Direk yatışta verebilir vs. Senin ve bebeğin durumuna bağlı zaten .
Sedagedik14 Rmysaaa Teşekkür ederim 🌸ama su sorunumuz var benim ilki sezaryen oldu ve aradan 2 sene geçmeden hamile kaldım suan kızım 2 yaşında ve doğumuma 1 ay var normal doğum gibi açılmam falan olursa eğer o doğum riskli mi oluyor asıl merak ettiğim de bu aslında
Sedagedik14 Rmysaaa Teşekkür ediyorum peki sadece su gelince mi doğum baslıyor sancı gelirse de başlar mı
Rmysaaa Sedagedik14 hayır sezeryanla doğum yapan her kadın normalde doğum yapabilir araya zaten sene girmiş rahim de dikişlerin de kendini toparladı çoktan. Ama ilk sezeryan doğum olduğu için doktora gittiğin zaman sana gün verir tam 40 hafta dolmasını beklemez bir iki hafta öncesinden gel doğuma diyedebilir. Normal doğum için suyun gelmesiyle beraber açılma da olması lazım bu anca muayene de anlaşılır canım . Ama normal doğum için çabalama zaten ilki sezeryan olmuş . Doktor sana gel doğum için diyeceği zaman da suyunun gelmesini beklemeyecek yani direk çağırıcak
Rmysaaa Sedagedik14 hem suyun hem sancın aynı anda da gelebilir ara ara da gelebilir . Benim ilk gebelikte mesela gece suyum geldi direk acile gittim bakıldı ama açılma ve sancı yoktu . Dosyamı hazırladılar yatış verdiler ve suni sancı verildi iki gün onların verdiği sancıyı çektim ve ona rağmen açılmam 1 cm bile olmadığı için sezeryana alındım . Halbuki bende normal istiyordum ama şimdi 2.gebeliğim ve yine sezeryan olcam mecburen. Benimde kızım 3 yaşında normal doğuma yönelik bir şey yaşar mıyım o zaman gelince bilmiyorum bende . Yani suyum gelir mi sancım olur mu açılma olur mu bakıcaz ☺️
Rmysaaa Sedagedik14 doktorum bana doğumum için gün verirse direk gidicem zaten . Normalde tam 40 haftam 15 Şubat’ta doluyor ama öncesinde gel derse beklemek istemem giderim doğuma
Sedagedik14 Rmysaaa Cok teşekkür ederim uzun uzun yazmışsınız Allah razı olsun bilgilendirdiğiniz için ☺️
fundactak Muaneye neden gitmediginizi anlayamadım devletemi gidiyprsunuz normalde , ilk sezeryanlarda genelde ikinciyi sezeryan yapıyolar ama 40. Haftayı beklemezler muaneye gidersen muhtemelen gün vericektir zaten doktor
Sedagedik14 fundactak Evet ilk doğumum özelde oldu açıkçası o kdar paraya değmediğini anladım bundan dolayı ikincisinde devlete gidiyorum ama mhrsden randevu alamıyorum yakın zamanda gidip kioslardan sıra almaya calısıcam insallah
Masalada Sedagedik14 meraba canım pazar günü ben sezeryan oldum adet sancısı gibi ağrılarım çok vardı gece 12 de sıklaştı acile gittim bebek makat geliş ti doğum başladı Nst üzerine sancılar çıkınca beni sezeryan a aldılar hemen 39+3
bebeklerimveben_ İlk sezeryanın arasında çok Az zaman var kimse asla seni normal doğum yaptırmaz yaptıramaz böyle bi riski kimse göze alamaz sanırım devlet hastanesi 39 da gün veriyormuş
Sedagedik14 bebeklerimveben_ Evet benim de aslında merak ettiğim buydu sancım gelirse eğer normal doğuma mı alırlar alırlarsa riskli olmaz mı diye dusunuyodum
Masalada Sedagedik14 sezeryan olacağımı biliyordum bebek tersti makat geliş doktor donmediyse seni alacaz dedi hemen ama baş gelişse eve gideceksin açılmam hiç yoktu çunku baktı ultrason la hala makat geliş yatış yapıldı 2 buçuk ta 4:04de kızımın ağlama sesini duydum 🥹🥹