Mlsfcr Kızlar bizimkilerin adetinde ilk çocuk olduğu için bebek ihtiyaçlsrını genelde anneannemiz alır, sizlerde de öyle mi alınıyorsa da ne alınır beşik geleneğiniz var mı ?
Kediannesi1 Mlsfcr bizde de öyle ama ben istemedim görüp beğendiğin bir şey varsa al her şeyini biz yaparız dedim ailem benim için yeterince şey yapıyor zaten özellikle annem sağolsun gerek duymadık bizde yani şart olan bir şey değil
Evafor Mlsfcr bazılarının böyle adetleri var bence öyle değil durumum iyiyse kendim alırım he olmadı aileler de destek olsun tek taraflı erkek yada kız ailesi diye sınıflandırmak bana mantıksız geliyor
Nerfemm Mlsfcr ilk bebekte herseyi annem yapmıştı odasini giysilerinin cogunu odasinin tülünü bile. Sanırım oyle bizdede. Annem yaparken niye herseyi sen aliyorsun dememistim işime gelmisti alması 😂
Feyzanr41 Mlsfcr nerelisiniz merak ettım bızde hıc oyle adetler yok herseyı kendımız alıyorz buyukler takı takıyor sadece bebege bı mıktarda para verdıler ıstedıgınızı alın dıye
Mlsfcr Evafor iki tarafta alıyor illaki ama bizim bebek beşiğini annemler alacak zaten öyle bi durum olsa almalarına izin vermeyiz :)
Evafor Mlsfcr bilmem bu biraz hani dayatma gibi oluyor eskilerde böyle şeyler mi varmış veya sonradan mı olmuş bilmiyorum 3.cocugum doğacak misal herseyini ben yaptım bunuda diğerlerinide he ufak tefek yelekdi patikti annem kv yaptı 😂kimseden bişi beklemedim supriz yapan da olmadı yani
Mlsfcr Evafor evet bizim oralarda yani doğuda her zaman var olan bişeydi hatta bazısı bebeğin mobilyasını da alıyor ama ben tayinci olduğum için mobilyaya gerek duymuyorum sadece ekstradan beşik alacak annem niye bu kadar tuhaf geldiki size sonuçta ilk torunu ilk kızıyım alması gayet normal bence :)
Nur001 Yok valla bizde öyle bir adet herkes takı takar ama güzel adetmiş de tam tersi kayınvalide almalı bence ya anamın soyadını mı alıyor ki bebe 😂
Mlsfcr Nur001 kayınvalidem de kıyafetleri alıyor hatta büyüceği zaman için döşeğini yastığını yapıyor syrıyeten takıda takarlar annem ekstradan beşik alacak sadece :)
Mlsfcr Feyzanr41 bizdede takı takılır ilk bebek olduğu için hediye kıyafet getirenler akrabalarımız parada verirler genelde muşluyuz
Mujde1991 Mlsfcr bizimkiler cocuk odasini kayinvalidemller aldi - park yatak hali avize perde kiyafet canta ve diger aklina gelecek seyleri annemler aldilar , kayinvalidemde kiyafet ne gorduyse aldi allah iki annedende razi olsun bana dizmesi kaldi bitek :)
Evafor Mlsfcr tuhaf gelmesi illa kız tarafı olmasi yoksa erkek aileside ortak olarak alsın he almıyor misal durumum da yok kendim alirim zaten ne beklentim olacak sonuçta kimseye güvenerek çocuk yapmıyoruz illa alacaklar veya hediye gibi beklenti içine de girmedim bu güne kadar sizdeki iyiymiş tabi karşılıklı oluyorsa yani sizin aileniz yapıyor ve eşinizin aileside destek oluyorsa .
Mlsfcr Evafor evlendiğimizde annelerimizin bizler için yaptığı aldığı çeyiz gibi düşünün buda öyle bişey işte bebek çeyizi derler hatta :)
Evafor Mlsfcr orasını anladım kız şunu diyorum anam yapıyorsa kaynanam da yapsın zahmet ediyorsa ikiside etsin he sadece benim annem yapacaksa bisiler o zaman hiç gerek yok kendim yaparım diğer tarafta yapsın 😂