onse96 Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var. Dün doktor kontrolüm vardı 11+3 haftalık gebeyim doktorum bebeğin mesanesinde büyüklük görünce beni perinatoloji bölümüne yönlendirdi mesane büyüklüğü sınırda çıktı ama bazı başka sorunların olduğunu öğrendik. Böbreklerde ve bağırsaklarda genişleme olduğunu ve kordon da 3 damar yerine 2 damar olduğunu söyledi doktor cvs testi veya amniyosentez yaptırmamı istedi genetik olarak bir sıkıntı var mı sebebi o mu anlamak için. Çok moralim bozuk başka doktora da göstereceğiz sonuçları bu durumları yaşayan var mı bu organlarda ki genişlikler acaba ilerleyen zamanlar da bir sıkıntı olmadan düzelir mi? 🥺
cicekgibii_ onse96 bazi bebeklerde kordonda 2 damar olabiliyo bi farklilik cok olmuyo mesane ve bobrek buyumesi goruldugunde usg de bebek dogdukdan sonra bebegi usg ye sokuyolar canm doktorlar ozaman ilgileniyolar cok morelini bozucagn bisey degil bebegin haftasi cok kucuk
bernayerli onse96 benim de detaylı da iki böbrekte genişleme cikti, internetten bakınca çoğu bebekte 1 yaşına kadar geçtiği yazıyor, doktora sormadım, kendi doktoruma gidince soracağım
AysegullM onse96 bizde de böbreklerde az bir ölçüde genişleme vardı. Erkek bebeklerde olabilir demişlerdi. Şuan nırmale döndü
Annebebis onse96 canım benim bebeğimde de 2 damar varmış 21. Haftada detaylı ultrason da çıktı. İyi bir Perinatoloji uzmaniydi yapan ancak ben 13. Hafta da fetal dna yaptırmıştım onu yaptirdigim için doktor bu durumun normal olduğunu ve bazı bebeklerin bu şekilde doğduğunu sorun olmayacağını söyledi. İçin rahat olsun bence 🥰
onse96 cicekgibii_ cicekgibii_ evet doktor da zaten emin konuşamıyor çok küçük olduğu için umarım genetik testlerde sıkıntı çıkmaz da genişlemeler de normale döner en kısa zamanda🌸 teşekkür ederim cevap verdiğin için canım
onse96 bernayerli hepimiz sağlıkla en güzel şekilde bebeklerimizi kucağımıza alabiliriz sizin için de inşaAllah bir terslik çıkmaz teşekkürler cevap için 🌸
cicekgibii_ onse96 ben bebek hemsireyim canim bebekleri karsilayip taburcu olana kadar takibini yapiyrm yani boyle dogan bebek oluyo dogdugunda kordonuna bakiyoruz 10 bebekden 3 unde olabliyo bobrek buyumeside buna bagli olablir dogduktan snrada takip ediliyo anneler telas yapiyo cok korkma die yazmak istedm
onse96 AysegullM kaç haftalıkken öğrendiniz kaçıncı hafta da normale döndü acaba birde cvs testi veya amniyosentez yaptırdınız mı?
AysegullM onse96 22. Haftalıkken detaydı da görülmüştü. 26. Haftada falan normale döndü. Ama dediğim gibi bizimkisi çok fazla değildi.
AysegullM onse96 test yaptırmanız gerekiyor demediler erkek bebeklerde gözlemlenebilen bişey olduğunu hamileyken ya da doğumdan sonra geçebileceğini söylemişlerdi.
onse96 bernayerli altında yatan genetik bir rahatsızlık olabilme ihtimali olduğu için doktor cvs testi veya amniyosentez önerdi. Bu gelişimin sebebi ne öğrenmek için 🤷🏻♀️ sizin bebeğinizde de mi var?
onse96 cicekgibii_ ya çok teşekkür ederim iyi ki yazmışım buraya sayenizde içim biraz olsun rahatlıyor ilk duyduğumda çok kötü olmuştum şimdi araştırdıkça biraz daha sakinliyorum 🌸
onse96 AysegullM anladım belki de biz çok küçük olduğumuz için böyle bir test istenip netleştirilmek istendi sanırım teşekkür ederim 🌸
AysegullM onse96 sanırım öyle olabilir her şey gönlünüzce olsun inşallah güzel haberleri alırız daha sonra 🙏🏻
iremmm1919 onse96 benim oğlumda da 3 damar olması gerekirken 2 tane vardı gelmismez dedi doktor. Sol beyinciginse sağa nazaran çok daha fazla su vardı. Down sendromda görülebiliyor dedi. Rabbimi teslim ettim. Test yaptırmayı düşünmedim hiç. Sonuç ne biliyor musun 4 yaşında sapasaglam bir oğluşum var. Rabbime hamdusenalar olsun 🤲 Kalbini karartma. Rabbime emanet et ❤️
onse96 iremmm1919 Rabbim evladınızı size bağışlasın kardeşim bende olumsuz düşünmemeye çalışıyorum her şeyin en güzelini Rabbim bilir tüm bu teşhislerde yanılırlar diyorum Allah yardımcımız olsun 🌸❤️