Ozlem12_ Gebelik şekeri kontrol altına alınmadığında; sezaryen gereksinimi, anne karnında ani bebek ölümü, doğumdan sonra bebekte solunum problemleri ve kan şekeri düşüklüğü, yenidoğan sarılığı gibi sorunlar yaşanabilir. Annede de tansiyon yüksekliği ve tansiyona bağlı gebelik zehirlenmesi riski oluşabilir gebelik şekeri kontrol altında tutulmazsa ciddi problemlere yol açabileceğinden doğum için 39. Hafta beklenmiyor genelde