Yyysssnn hurafe diyip diyip duruyorlar çıldıracağım😅 et elleyince leke olur şu bu saçma sapan hurafe evet yaşlıların uydurması hepsi. Ama toksoplazma tek hücreli mikroorganizmadır. Kedilerde ve çiftlik hayvanlarında olabilir (hepsinde değil bazılarında). Kedilerin dışkısından ya da çiğ et yiyerek ve çiğ ete dokunduğunuzda elinizde görmediğiniz minik bir kesik dahi varsa bulaşabilir. Eğer elinizde kesik yoksa evet bulaşma ihtimali yoktur elinizi güzelce yıkadığınızda. Bunlar ihtimaldir kesinlikle olur denilemez. Et poşetlerken köfte yaparken kedi dışkısı temizlerken mümkün olduğunca eldiven kullanmak daha sağlıklı olacaktır. Et doğramak ise doktorlar tarafından önerilmiyor çünkü doğrarken farkında olmadan elinizde minik bir kesik oluşabilir ve mikrop kapabilirsiniz. Olmayabilir de ama olabilir de çünkü %100 her hayvanda bulunan bir şey değil. Bunu da bilemeyiz. Ben riske atmadım çünkü küçük bir ihtimal dahi olsa allah korusun bu can bana emanet. Çok titiz huysuz olmak da sakıncalı ama bunlar bilimsel şeyler ve çoğu doktor uyarıyor dikkate almakta fayda var.