Pembesarelle2 0-3 yıl arası çıkarsanız devlet katkısı alamazsınız 3-6 yıl arası çıkarsanız devlet katkısının %15 ini alırsınız 6-10 yıl arası çıkarsanız %35 ini alırsınız 10 yıl dolar ama 56 yaşınızı doldurmazsanız %60 devlet katkısı alırsınız birikimin tamamı için 56 yaş şartı ve 10 yıl sistemde kalma şartı var bu iki şart dolduğunda isterseniz emeklilik isterseniz toplu para olarak kullanabilirsiniz
Ancak emeklilik için düşünürseniz içerde ki birikim tutarı çok önemli yani en düşük tutarla birikim yaptığınız da çok düşük maaş bağlanır onun için 200 300 tl gibi ödemelerle emeklilik pek tavsiye edilmez
Bireysel emeklilik danışmanıyım merak ettiğiniz şeyleri cevaplayım 😂