Mcz-01 ben öncelikle sabah 8.30 9 da kahvaltımı yaparım. İnsülinlerimi karbonhidrat sayımı bildiğim için aldığım karbonhidrat düzeyine göre yapıyorım. Ama sabahları ne yaparsam yapayım yüksek seyrettiği için sanırım hareketsizlikten 2 katı fazla yapıyorum. ( ben kendimi tanıyorum), öğle sabahki gibi anlamsız bi yükseliş olmadığı için normal yapıyorum. Akşamda öyle. Beslenmemde tam buğday ekmek, az yağlı peynir, sebze türü var. Karbonhidrat olarak ekmek, süt, yoğurt, bakliyat bunlara dikkat ediyorum. Mesela ara öğünde süt şekerimi yükseltiyorsa içmiyorum yerine yoğurt yiyorum. Meyvelerden hangisi daha az yükseltiyorsa onu tercih ediyorum. Sebze zaten yükseltmiyor. Ekmek 1 dilimi geçmiyor. Hiç doymuyorum, doyana kadar yemiyorum. Tek tükettiğim asitli içecek maden suyu sade. Sizde kendinizi gözlemleyip ne daha az şekerinizi yükseltiyorsa ara öğünde onu tercih edin. Mesela bakliyat yiyecekseniz 3 kaşık, bulgur pirinç 3 kaşık olmalı fazlası değil. Patates yenecekse ılık olmalı, sıcak olduğunda şekeri ortaya çıkıyor. Sağlıkla kucağınıza alın inşallah. Gebelik sonrası karbonhidrat sayımı eğitimi almanızı tavsiye ediyorum büyük rahatlık. Hamileliğin ilk 3 ayında kan şekeri düşme eğiliminde, ikinci ve üçüncü ayında yükselme eğilimindedir. Düzenli kontrollerinize gidin. Kan şekeri takip çizelgenizi doktorunuza gösterin size insülin dozu ayarlaması yapmalı.