Fetüsün yani bebeğin vücuttaki insüline direnç göstermesi sebebiyle oluşuyor yani öncesinde şekerin olup olmaması önemli değil eğer şekerin çıkarsa yediklerine dikkat etmelisin ki insülin direnci oluşmasın yediğin çikolata yada şeker yükselten yiyeceklerine bebek direnç gösteriyor ve depoluyor vücudun da Buda yağlanmasına sebep oluyor ve bebek kilolu oluyor ve ya yüksek şeker yaşarsan bebek diyabet hastası olabilir