Merhaba hanımlar,
06.06.2023 tarihinde 38. Hafta rutln kotnrolumde düzenli sancı çıkmasıyla doktorum açıklık muayenesi yaptı, hiç açıklığım yoktu ancak bebek yeterince gelişkin olduğu için 08.06.2023 te gel ve doğumu başlatalım dedi. Perşembe günü yatisim yapıldı ve indüksiyon için fitil yerleştirildi. Tüm 24 saat boyunca 2 saatte bir nst ve açıklık muayenesi ile zorlu bir gece geçirdim. Sancılarım vardı pik noktasında çıkıyordu duzebliydi ancak ben çok hafif bir sancı hissediyordum. Ne nisanim ne suyum gelmemişti. Oysa ki gebeliğim boyunca çok aktiftim ve pilates yapmıştım. Herşeyin normal sürecinde ilerleyeceginden şüphem yoktu. Nitekim 24 saatin sonunda yalnızca bir parmaklık açıklık olunca doktorum damardan suni takviyesi veya sezaryen önerdi. Cuma günü olmuştu ve damardan suni nin ne kadar sürede etki edeceğini, ise yarayıp yaramayacağını bilmiyordum ve mesai sonunda kendi hekimim hastaneden ayrilacakti. Bu nedenle sezaryeni kabul ettim ama psikolojik olarak bir çöküş yaşadım kendimi çok odaklamistim normal doğuma. Apar topar sezaryene alındım. Spinal oldu, çok kolay ve ağrısız geçti, doğum sonrası süreçte de ne yürümekte ne normal yaşantımda dönmekte sorun yaşamadım. Hemen ayaklandim, hemen sütüm geldi. Şimdi sarılık ile mücadele ediyoruz maalesef ama geçecek biliyorum.
Sizlere tavsiyem kendinizi tek bir doğum yöntemine odaklamayin, hayırlısını, siz ve bebeğiniz için en sağlıklı olanı dileyin. Eğer acil sezaryen olmasaydım bebeğim kakasını yiyecekti, iyi ki kabul etmişim sezaryeni, doğar doğmaz tuvaletini yaptı, tam zamanında almışlar evladımı.
Hepinize kolay ve sağlıklı doğumlar dilerim 🤍🌸