nergismom Pediatristler bebekleri dışa doğru oturtarak kullanmayı uygun görmüyor. En önemli sebebi kalça çıkığı riski. Bir de çok fazla uyarana maruz kalmaları. O yüzden çift yönlü diye pazarlanan ürünlere pek güvenmeyin derim.
Kanguru alırken dikkat etmeniz gereken şeylerden biri bebeğin bacağının M şeklinde durması, yani dizler kalçadan yukarıda durmalı. Ayrıca bebeklerin omurgaları da C şeklinde durmalı. Kucağımızda tuttuğumuz pozisyon gibi düşünün. Sırtı kanguruda dümdüz olmamalı yani. Eğer dışa dönük kullanırsanız bu iki şartı da sağlamıyor. Bu durumda sağlıksız oluyor.
Youtubeda falan doktorların yorumları var bu konu ile ilgili. Onları izleyin derim. Ayrıca bebeğini giymek diye aratırsanız da kullanıcı deneyimlerini görebilirsiniz.
Çok fazla marka var. Ben fiyat performans açısından neko marka kanguruları beğenmiştim. Switch modeli kumaş açısından daha iyi ama start modeli de işinizi görecektir. Chicconun da fiyatları çok pahalı değildi hatırladığım kadarıyla.
Eğer yenidoğan döneminde kullanmayı düşünüyorsanız sling de bakabilirsiniz ya da bir kumaşçıdan sling kumaşı da alabilirsiniz. Bağlamayı yine youtubedan bakarak öğrenebilirsiniz.