Merhaba güzel anneler
Herkes doğum sürecini pek tatlı minnoş anlatıyor ama ben biraz annelere daha iyi tecrübe olması açısından yaşadığım tüm gerçekliğiyle yansıtmak istiyorum. Okumak istemeyen ve olumsuz birşey duymak istemeyen şimdiden kapasın 🌸❤️
Spinal anestezi için gün alındı,sabah hastaneye yattım serum vs takıldı. Damar yolu zaten en kolayıydı asla korkmadım 😅 asıl zor olan ve yazmak istediğim kısım sonda. Evet bu sonda belasını lütfen bile isteye yaşamayın kızlar. İğrenç derecede yarım saat boyunca malesef yanmasından dolayı ağladım. Doğuma daha girmeden tüm hevesim heycanım o acıdan gitti. Sonda takılı yarım saat beklemek zorunda kaldım ki bu da benim şanssızlığımdı sanırım. Ama yine de lütfen ısrarla sondayı ameliyat anında uyuştuktan sonra takılmasını isteyin ve diretin. Bazı insanlar için çok kolay olabiliyor ama acı gerçek ki benim gibi acısına deliren çok insan var.
Ameliyat anında spinal iğne nerdeyse hiç acıtmadı diyebilirim sinek ısırığı gibi bişeydi hemen beni yatırdılar ve bulantı baş dönmesi olabilceğini normal olduğunu söyledi başımdaki anestezi doktoru. Evet öyle de oldu 2 dakika içinde resmen vücuduma bişey oldu inanılmaz bulantım başladı hemen bi kab getirdiler ve metpamid yaptılar 2 dk içinde kesildi anında. Yani ameliyat anı bulantı kusma baş ağrısı yaşarsanız normal kızlar. Hemen çaresi var 🌸 ameliyat anı bişeler hissettim bebeği çıkarana kadar ama çok minimal ve sıfır acı. Sadece bebek çıktı bebeği aldılar ve karnımın içine bişeler yaptılar baya bi ben öyle hissettim özellikle göğsümde ve midemde acıya benzer şeyler hissettim hatta hemen bağırdım hemen bana biraz daha anestezi verdiler rahatladım acı hissi sıfıra düştü. Olur da ameliyat anı hissederseniz binde birde yaşanacak olsa bu da normal 🌸 odaya çıktığımda çok rahat çıktım acım ağrım yarım saat sonra başladı ve hemen ağrı kesici yaptılar ara ara sızlama şeklinde acım oldu ağrı kesiciye rağmen. 5 saat sonra bişeyler içip yiyebilirsiniz dediler bol bol kahve (yaklaşık 5 bardak) ve bitter çikolata yedim iki paket. Etkisi oldu mu bilmiyorum ama ilk gün rahat geçti. İlk yürümem de fena değildi korktuğum kadar acılı olmadı. Ama asla şunu diyemem güle oynaya yürüdüm yok hiç ameliyat olmadım gibiydim falan filan 😃 asıl bendeki mesela ikinci günü kaburga altım ve boyun ağrısıyla başladı. İnanılmaz kaburga ve boyun ağrısı çektim üç gün. İğrençti ağrı kesici az fayda ediyodu ama kesmiyodu tamamen.. odama gelen doktorlar çok normal olduğunu spinal anestezini yan etkisi olduğunu söylediler. Olur da yaşarsanız böyle şeyler ki inşallah yaşamazsanız normal olduğunu bilin. Bunları yazma sebebim de hep pozitif hikayeler duyup insan kendini çok pozitife hazırlayınca olumsuzluk yaşadığından hemen dibe çöküyor niye beni buldu diye. Bi tane böyle hikaye de ben yazayım dedim. Çook uzun oldu ama herkese en kolay doğum hikayeleri nasip olsun inşallah 🤲🏻❤️❤️❤️