Buradaki doğum hikayelerinden okumadığım bir post kalmamıştı artık kendi hikayemi yazmaya geldim 🥰
Öncelikle 26 yaşındayım,ilk hamileliğim,asker eşiyim bu yüzden yaşadığımız yerde hastane 90km uzakta, ailelerden farklı ilde yaşadığımız için de eşim çalışmıyorsa eşimle bazen de tek başıma hamileliğimde muayenelere gittim..
bu arada okuduğum nerdeyse tüm doğum hikayeleri doğum yapıldığı günden itibaren anlatılıyordu,benim merak ettiğim öncesindeki belirtilerdi hep. Bir de ben hamile kaldığımda birkaç sıkıntı yaşadım ama hiçbir zaman internetten araştırmadım video izlemedim yazı okumadım her sıkıntıda insrah suresini ya okudum ya da açıp dinledim.. çok uzatmadan geçiyorum;
5.haftamda hamile olduğumu kaset test ile silik çizgi ile öğrendim. Hemen doktora randevu alıp doktora da gittim kanda beta az ve kese gözükmediği için doktorum bir hafta sonra tekrar gel dedi , ikinciye gittiğimde geç döllenme olduğunu 6.haftada (adet tarihime göre 6haftalık hamileydim) beta,kese vs bulgularla da 5haftalık hamile olduğumu söyledi (bu geç döllenmeymiş zaten benimde adetlerim çok düzensizdi kistim vardı kötü bir şey değil 2eylül değil 9 Eylül diye takip edicez dedi doktorum öyle de oldu. İlk kan tahlilimde toksoplazma sonuçlarım eskiden virüsü aldığımı gösterince kedilerle biraz mesafe koymam gerekti(kedi aşığıyım bahçede 10-15 kediye bakıyorum) 10.-25. Haftalar arası çok ağır mide bulantıları yaşadım su bile midemi Bulandırıyordu elma kraker salatalık leblebi her söyleneni denememe rağmen hiç azalmadı (doktorum sabah 2 akşam 1 prilam içmemi söyledi ama o bile işe yaramadı ) mide bulantısı haftalarımda 67 kilodan 63kiloya düştüm. Tam mide bulantılarım bitti derken idrar yolu enfeksiyonu geçirdim haftalarca antibiyotikler fitiller kullandım. İdrar yolu enfeksiyonu bitti tekrarlayan gribe yakalandım yine antibiyotik yine ilaç. En son gribi atlattığımda 35. Haftadaydım kontrollerimde bebeğin 3 haftadır kilo almadığını göbek çevresinin gelişmediğini bunun tehlikeli
Olduğunu sezeryana alma durumunun olabileceğini söyleyince kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. Kilo alması için yemediğim şey kalmadı hep zorladım kendimi 35.haftamda kilo almaya başladım bende. 9.aya girmek üzerdim ama göbeğim sanki 4-5 aylık hamile kadın göbeği gibiydi ilk önce verdiğim kiloları aldım tekrar 67 oldum. 39+1 de doğum yapacağım gün yaratıldığımda 73 kiloydum (6kilo aldım)
38+5te doktora muayeneye gittim çatı muayenesi oldum çok şükür doktorum kilo aldığını ölçümlerin toparladığıını söyledi 3kilo olmuş sezeryana gerek yok nstde de bir kez sancın çıkmış dedi eve gönderdi. Ertesi gün sabah 6da sancıyla uyandım adet ağrısı gibiydi ama daha önce de olduğu için ciddiye almadım uyumaya çalıştım ama uyuyamadım annemi çağırdım annem otobüse binip geldi sancılar arası süre tutmamı söyledi ikinci sancı 7.30 da oldu aynı şekilde bi ağrı ama bir tık daha fazlası (dayanılmayacak gibi değil) hastane uzak olduğu için 1bucuk saat aralık az diye hemen çantaları alıp hastaneye gittik. Açılmam yoktu ama nstde sancm çıktı. Açılma yok bugün doğum olmaz ilk doğumlar zor olur dediler eve gönderdiler :) 2 gibi evdeydik ama sancılar 40 dakikada bir gelmeye başladı sancı geldiğinde yürümeye çalıştım yok geçmiyor,duşa giriyorum yok azalmıyor. Artık dayanamaz oldum akşam saat 9da hastaneye gittim 2cm açılma var dediler hemen yatışa alındım. Sancım zaten var açılmam da başlayınca saat başı çatıya bakıp normal doğum bekledik. O ara Meryem ana otunu suya koyduk (hurmayı 37.haftada günde 3 tane yemeye başlamıştım) son kalan hurmamı yedim,zemzemi içim hep la havle vela kuvvete illa billahil aleyhi azım okudum her sancıda. Sabah 6 oldu ilk sancım üzerinden 24saat geçti tekrar çatıya bakmaya geldiklerinde 3cm olmuş çok yavaş ilerliyor dedi doktor. Sancılar arası 7dakikaya düşmüştü yatağın kenarındaki tutma yerlerini sıkmaktan bileklerim ağrıyordu belim balta vurmuşlar gibi ağrıyordu sezeryana mı alalım suni mi verelim diye sordu doktorum. İlk doğumum olduğu için çok bilgim yoktu akıl verenleri de hiç dinlemediğim için doktoruma suni sancı verirseniz ne zaman doğururum dedim 🤣 doktorum güldü suni işe yarayabilir yaramayadabilir bilemeyiz ama açılmanı hizlandırmasını umalım o zaman dedi tamam dedim sabah 11 de suni sancı içim doğumhanede sancı odasına alındım bir yatak var serumla sancı verdiler 11de ilk sancı verilmeye başladığında hala 3cm di açılmam (yaklaşık 17 saat olmuştu) 11.30 da sancılarım 2 dakikada bir gelmeye ve dayanamayacak kadar olmaya başlayınca ben bağırarak acı çekmeye başladım yarım saatte açılmam 5cm oldu, saat 12de 7cm oldu 7cm diye syledikelrinde sevindim çünkü artık duşa girmişim gibi terliyor sancılara dayanamıyordum doktoru arayıp eğer olmayacaksa sezeryana alsın diye hemşireye söyledim hemşire arayıp doktoru çağırdı doktor gelip açılmama bakınca tam açılma olmuş hemen suyunu patlatın doğumhaneye alın dedi. O yatakta benim suyumu patlattılar (bana ıkın diyorlar ama ben bağırıyormuşum ıkınmayı bilmiyorum bilsem belki daha kısa sürerdi başının çıkması ) en son nefesimi tuttum hiç ağzımı açmadan ses çıkarmadan kabız olmuşum gibi büyük tuvaletimi yapmaya başladım. 3 kez bunu yaptım 3.de hemen suyum patlatıldı ve çatala alındım çatala alınıp bir kez daha ıkınmamla bebeğin kafasının çıkması bir oldu. Kafası çıktı tamam bitti sayılır dedi doktor başından sonra geri kalanı çekerken böyle vakum gibi gluk diye bir ses çıkıyor içiniz boşalıyor sanki. Ben ne doktora ne bacak arama ne bebeğe bakabildim. Tepkimi bilmeyince kötü olur muyum diye hiç oraya bakmadım hep gözüm tavandaydı ama bebeğimin sesini bi duydum o 19 saat çektiğim sancı bitti gitti bi baktım bembeyaz pembe dudaklı pembe yanaklı bi bebek temizlediler yanımda giydirdiler. O sırada dikiş atıldı bebek çıkarken kesik atmışlar onları diktiler uyuşturdular dikiş sırasında ama ben iğneyi her soktularında hissettim ipi çekişlerini hissettim doğumdan daha zordu ama bebeğime bakıyordum artık sanki çok çalışmış da sınavı geçmişsin gibi çektiğin sıkıntılara değiyor diyorsun (acı eşiğim çok düşüktür) 12.45te bebeğim doğdu 1.30 da dikişlerim bitti yürüyerek kucağımda bebeğimle doğumhaneden çıktım :) çok zordu benim için ama şükür sağlığı iyi ve yanımda elle tutulur gözle görülür bir minik canlı var evde :) bu arada çomü üni araştırma hastanesi takipliyim ücretsiz poliklinikten giriş yaptım hep ama doğumuma eren hoca ve asistanları girdi sancı bekleme kısmı dışında her şeyden memnun kaldım. Odalar iki doğum yapmış hastaya göre yanına sadece bir kadın refakatçı alıyorlar. Özel bir kişilik Odalar da var 250tl ama yine bir refakatçı kalıyor akşam 8den sonra refakatçı dışında kimse giremiyor o kata. Biraz fazla uzattım ama ben her hikayeyi en ince ayrıntısına kadar merak ettiğim için belki aynı şeyi düşünen vardır. Hakkınızı helal edin zamanınızı aldım. Allah herkese hayırlı sağlıklı hızlı doğum nasip etsin. (Şunu söylemek stiyorum evet normal doğum çok sağlıklı çok artısı var fakat artık her şey o kadar ilerlemiş ki iki gün boyunca sancı çekmenin hiçbir anlamı yok keşke sezeryan olsaydım dedim en son sancılarda )