inciata inciata
inciata ben çalışmıyorum ama rapor alan hamile arkadaşıma sordum;
normal durumlar dahilinde 32. Haftada çalışabilir raporu aldığınızda ve 37. hafta olduğunda otomatik çalışamaz olduğunuzda direk işverenin sistemine 37. Haftanın başladığı tarih itibari ile ‘çalışamaz’ olarak düşüyormuş. Ama misal siz 32’de çalışabilir aldınız ve 36. Haftada çalışamaz raporu almak istiyorsanız eğer ki o zaman tekrar rapor almak için doktora gideceksiniz. 32’de çalışabilir raporu aldıysanız işveren ve SGK sistemi sizi otomatik olarak şuan 37. Haftanın başladığı tarih itibari ile çalışamaz olarak gösteriyormuş zaten sistemde. Sizin bilmemeniz normal ama Aslında doktorunuz bilmesi lazım, yani demeli ki ben hiç 37. Haftada ayrıca çalışamaz raporu vermedim demesi gerekli en azından, birazda işveren de bilmiyor olabilir. İlla da 37’de çalışmaz raporu alacaksın diyorlarsa gidip alıver artık boşver 🤷🏻♀️