Lumlum Merhaba Kızlar henüz bebek planlama aşamasındayım ama bir şey sormak isterim :) Bebişi olup tuvalet iletişimi uygulayan var mıdır varsa süreç nasıl ilerliyor, deneyimlerinizi dinlemek isterim. (Uygun etiket bulamadım aslında anket olsun dedim )
pheobebuffay Lumlum 2 haftalıkken başladık hala devam ediyoruz lazımlığa geçtik artık taşıyamayacağım kadar ağır 6 aylığız
Minikperi Lumlum yani ben bu tür şeyleri çok gereksiz buluyorum açıkçası. İnsanlar nasıl vakit buluyor anlamıyorum…
Lumlum Zeynepozcan bebeği doğduğu günden itibaren bezlemek yerine tuvalet ihtiyacı olduğunda tuvalete götürüyorsun :) tuvalet eğitimi gibi düşünmeyin ama sadece tuvaleti geldiğini anlayıp ihtiyacına karşılık veriyorsunuz. YouTube’da çok videoları var bakabilirsiniz faydalı olur
Lumlum KLORAKHANIM Bence geç sayılmaz deneyin isterseniz 6 aylıkken başlayanlar bile var hem tecrübelerinizi de burda paylaşırsınız faydalanırız 🫶🏻
Lumlum Zeynepozcan açıkçası ben bez değiştirip temizlemekten daha zor olacağını düşünmüyorum, bir de bebek için de çok konforlu olabilir, izlemek isterseniz videoyu saldım🫶🏻
Neseren Ben bunu ilk duyduğumda tuvalet eğitimi sanıp çok kızmıştım ama değilmiş. Aksine anne bebek iletişimini kuvvetlendiren bir şey bence. Eskiden anneanne babaannelerimiz zamanında da yapılırmış bebekler de daha rahat oluyordur muhtemelen
Lumlum Neseren evet kesinlikle, aslında acıkınca nasıl emziriyorsan tuvalet ihtiyacı olduğunu anladığında da tuvalete götürüyorsun ama sanırım kimsenin deneyimi yok. İlk aylar basıl oluyor deneyimli birinden dinlemek güzel olurdu
pheobebuffay Lumlum teşekkür ederim🙏🏻 evet zorlanıyorum özellikle gece çişi varsa beni uyandırıyor emzirip yatırsam da tuvaletini yapmak istiyor. Ybb kullanmadım hala da kullanamıyorum ama zaten bezi çok az kullanıyoruz bazen bir günü aynı bezle geçirdiğimiz oluyor
Lumlum pheobebuffay ybb ne demek ki? Bence mükemmel yapmışsınız umarım bir gün ben de bebeğim olunca yapabilirim
pheobebuffay Lumlum yıkanabilir bebek bezi 😊 inşallah Allah önce size Hayırlı ve sağlıklı bir bebek daha sonra da istediğinizi yapma gayreti versin
adatuna pheobebuffay nasıl yaptınız detay verebilir misiniz? Yine olsa yine yapar mısınız mesela? Ben de yapmak istiyorum ancak yapan hiçkimse görmedim çevremde
pheobebuffay adatuna daha ortada bebeğim yokken videolar izliyordum herkese ben de yapıcam diyordum tabi bu kişiler istersen dene ama yapamazsın olmaz dediler bi tek annem eski toprak o biraz destekledi. Sezaryen doğum olduğu için dikişlermin iyileşmesini bekledim açıkçası hedefim ilk günden uygulamaktı daha sonra bebeğimin gaz sancıları başlayınca biz de iki haftalıkken başladık. Tuvalete götürüp sırtını göbeğime yaslayıp bacaklarını dizlerinin boğum yerlerinden tutup karnıma doğru çektim, baktım pat pat yapıyor şaşırdık eşimle birbirimize bakıp güldük. Daha sonra hep böyle devam etti o zamanlar özellikle büyük abdestin sinyallerini çok iyi alıyorduk hatta eşim tuvalete götür tuvaleti geldi diyordu gerçekten de götürdüğümde yapıyordu. Daha sonra büyüdükçe baktım mememi emerken bırakıp duruyor emmek istiyor ama geri çekiyor sonra bir götüreyim tuvalete dedim bi baktım çişini yaptı. Ve ilk yaptığımızdan beri çişini yaparken çiiişşş çişşş diyorum büyük abdestinde de eeh eehh pırt pırt diyorum ki biraz kulak aşinası olsun bunları söylediğimde yapsın diye değilde büyüyünce bana böyle söylesinki ben de anlayayım diye. Gece bebek uyurken çişini yapmaz tıpkı bizler gibi ben de merak ettim iki gece bezlemedim ikisinde de yatağı hiç ıslatmadı. Geceleri de bacaklarını yatağa vuruyor ve bir ses çıkarıyor ağzıyla sanki sıkılıyormuş gibi öyle olunca götürüyorum yapıyor sonra ikimiz de uyuyoruz. Işık hiç açmıyorum karanlıkta görebiliyorum artık. Ve svet bugün olsa bugün yine yaparım hatta çalışıyor olmasaydım yıkanabilir bebek bezi bile kullanırdım ama ben yokken bakacak kişi bunla uğraşmayacak biliyorum
adatuna pheobebuffay çalışıyor musunuz bebeğinize kim bakıyor şuan ve oradaki süreç nasıl ilerliyor? Bir de kendinize çekmeni kalça çıkığına sebep olur mu tek korkum bu?
pheobebuffay adatuna bir kaç güne işe başlayacağım babannesi - anneannesi bakacak lazımlık aldım ve 6 aylık artık sanırım yaptırabilirler kendi annem zaten aşina çünkü kendisi de öyle büyütmüş babannesini de alıştırıcaz inşallah😃 kalça konusuna gelince inanın başta benim korkum da buydu o ultrasonu çekene kadar bir şey oldu mu acaba diyip duruyordum ama bebeği doğru şekilde tutunca hiçbir şey olmuyor asıl mesele sırtının sizin karnına oturması ve bebeğin kalçasına yük binmemesi zaten ana karnında da tıpkı bu şekilde duruyor ve bu yüzden bebek ağlamıyor hatta gaz çıkarabildiği için de çok mutlu. Sonra ultrason günü gelip çattı ve hiçbir problem yok tam anlamıyla normaldi her şey.
adatuna pheobebuffay çok fazla soru sordum kusura bakmayın :) mutlaka şunlardan sonra tuvaletini yapıyor dediğini feedbacklariniz var mı? Örneğin ilk zamanlardan emdikten sonra uyuduktan sonra vs. Ve dışarıda misafirlikte çok zorlandınız mı? Klozete mi tutuyorsunu bir de?