Ayezhanim hocam şöyle ki, benim de doğumum ağustosa denk geliyor,hatta başlarına. Doğum öncesi kullanacağımız 8 haftalık analık izni yanar. Doğum yaptığınız anda 8 haftalık doğum sonrası analık izni başlar. 8 hafta dolduktan sonra kendi rapor haklarınızı kullanabilirsiniz, o da 40 gün hiç kullanmadıysanız önceden. Daha sonra doktorunuza durumunuzu anlatıp heyet raporu isteyebilirsiniz. Verdiği kadar onu da alırsınız, sonrasında da ücretsiz izin alırsınız, ücretsiz izin görev süresinden sayılmaz. Maaş alınmaz. 2 yıl ücretsiz izin hakkınız vardır, bunu istediğiniz zaman bozdurur istediğiniz zaman devam ettirebilirsiniz.mesela ben ara tatillerde sömestir da yaz tatillerinde bozdurup okul döneminde devam ettireceğim.size kalmış bir şey o.