Zaten kime sorsan hep bi puruz cikiyor o testlerde. Herkes aldirmayacam diyor da yani tedavisi olmayan trizomy ve down sendrom bakiliyor sadece. Ha tedavi edilebilir bir durum varsa sayet o da zaten ileriki haftalarda detayli usg de yinr gozukecek o zaman da tedavi olunabilir. Sahsen biz baktirdik , ensesi cok kalin 6 dediler ,burnunu bile gelismemis dedi doktor. Ki ben 3 ayri doktora gorundum , benim hamileligimin ilk aylari mahvoldu yani hic hatirlamiyorum beynim silmis o gunleri resmen allah biliyor ne kadar uzuldugumuzu.. iyi haberi alinca kardesim esim annem herkes aglamisti duyunca yani sonucu dusun o stresi… Doktorlar sormuyor yazmislar nasil sormuyor :) sormak zorunda cunku zorunlu bir islem degil , cogu devlet hastanesi hastasının haberi bile yok kimi yerlerde , yapılması zorunlu bir islem olsa heralde keyfe birakilmaz kan tahlili gibi cat cut yapilir ?
Dedigim gibi detayli usg de goreceksiniz zaten ne var ne yok , bunda birsey ciksa zaten kesin sonucu vermediginden fetal dna isteyecekler madem oyle direk fetal dna daha da mantıklı mesela…
Testler onlemler tedbirler alinmali tabiki dedigimden bunu cikarmayin lutfen ben ikili test tecrubemi anlatiyorm cunku ben cok arstirmistim cok cevap aramistim.
Birde canim en dogrusuju amniyosentez verir ama onun sonucu bile yuzdeyuz dogru degildir.
Yani cocuk hasta anormal dedigi bir sonucta doktorun ve kagidin altinda yuzde yuz dogru degildir yazacak , veyahut ram tersi cocugun saglikli normal dediginde de yuzde yuz dogru olmayabilir yazacak.