Esmanilsu ben aldım doğum parasını yapman gereken sosyal hizmetlere bebeğin kimliği ve doğum belgesiyle gitmek e devletten görevli kaydınızı oluşturuyor 1 aya yakın süreçte de paranızı gidip ptt görevlisinden alıyorsunuz kimliğinizle ilk çocuk için tek seferlik verilen bi para o da 300 TL