Selam kızlar, haftasonu bir çocuk doktorunun eğitimine katılma şansım oldu faydalı bikaç bilgiyi sizinle de paylaşmak istedim.
Bebek için ideal sıcaklık 22-24 derece arası ve nem max 55-60 arası olmalıymış bunun için bir termometre almakta fayda var.
bebeğin çamaşırları yumuşatıcı olmadan granül sabunla 60 derecede yıkanır bir normal yıkama sonrasında birde deteryansız yıkama yapılması önerilir durulamak için (kalıntı kalmasın)
bebek kıyafetlerinin etiketleri kesilmeli
evcil hayvan var ise veya çok nem oranı yüksek illerde kurutma makinesi önerilmektedir zira odalarda çamaşır asmak nem dengesini çok bozduğu için bebek için sağlıksız
bebeklerin tırnaklarını bebek tırnak makası ile değil elektronik törpü ile kesilmesi daha doğru et ve tırnak bebeklerde bizimki gibi ayrı değil daha birbirine yapışık
ılk üç ayda bebeğe gece gündüz ayrımı yapılmalı yanı gündüz uykuları aydınlık ve sesli bir ortamda fakat gece uykuları karanlık ve sessiz olmalı bebeğin gece uykusu esnasında tv ipad vs sesi olmamalı
bebeğe kendimizin giyindiğimizden bir kat fazla giyindirmek yeterli olur, fazla veya daha az giyindirmek hastalığa sebebiyet verebilir.
ılk bir ayda bebeğin fazla hapşırması veya geğirmesi veya öksürmesi hastalık belirtisi değil bu reflekslerin gelişiyor olmasından sebebtir.
Umarım faydalı olur :)