goncacan benim kardeşimle aramda 5 yaş var. Annem dedi ki sen bir kere bile kıskanmadın kardeşini dedi. Gerçekten hiç kıskanmadım. Annemin bana uyguladığı taktiği ben de uygulucam sizle de paylasiyim. Mesela büyük çocuğuna kardeşiyle ilgili basit görevler ver, bezlerini yerleştirir misin, kremini getirir misin, kardeşine eldivenini giydirir misin, hadi kardeşini birlikte sevelim, sen bu yanağından ben bu yanağından öpeyim gibi gibi. Eğer bir sorumluluk verirsen ve bebeğe bakarken onu dislamazsan hem sorumluluk bilinci oturuyor hem de hala senle vakit geçirdiğini düşünüp kardeşini kıskanmıyor. Özetle onun hayatindan senle veya başkasıyla geçirdiği zamanı almayip,onun hayatına bebekle ilgili yeni ve sevk alacağı şeyler eklemelisin. hala onun değerli olduğunu hissettirip, kimsenin onun yerini anlayacağını bilmesi gerekiyor, verdiğin görevleri yaptığında kendini başarmış hissedecek. Onlar çocuk desek de her şeyi algılıyorlar ve yaşı 4,5 demissin baya algılayacak yaşta, onla konusabilirsin kardeşini anlatabilirsin, hayal kurdurabilirsin, bu sayede doğmadan kardeşini kabullenip heyecanlanmaya başlar 😊