Merhaba canım sana ikili tarama testleri hakkında çok bi bilgi veremem ben yaptırmadım neden yaptırmadığımı bir ablamız o kadar güzel açıklamış ki fikir olarak aklınızda bulunmasını istedim biraz uzun ama 😂😂(alıntıdır)
ikili test 3 tane sendromun bebeğinizde görülme olaslığını %60-80 güvenilirlikte veren bir test. sizin bazı kan değerleriniz, bebeğe ait ense pilisi kalınlığı ve sizin yaşınızı bir istatistik programına sokuluyor ve bu değerlere sahip olan doğum yapmış
- annelerin kaçının sendromlu bebek dünyaya getirdiğini gösteriyor. mesela 1:800 ise, aynı değerlere sahip 800 anneden biri trizomi 18, 21 veya edward sendromlu bebek doğurmuş demek. bu oran 1:250 nin altındaysa yüksek risk kabul ediliyor ve 3lü, 4lü test, amniyosentez diye ilerleyen testler silsilesi başlıyor, kesine yakın sonuç veren amniyosentezden de pozitif sonuç gelirse bebeğimn kalbi durdurularak suni sancı ile alınıyor. daha açıkçası öldürülüyor.
2li teste karar vermeden önce bunun ne için yapıldığını, test sonucunda hangi kararlar vermeniz gerekebileceğini iyi anlamak gerekiyor. çünkü ikili testi sonucu kötü çıktı diye telaş yapmak da, iyi çıktı diye sevinmek de çok anlamlı değil, çünkü bu testler tanı koymuyor, ihtimal söylüyor ve ileri tetkiklere yönlendiriyor. ileri tetkik olan amniyosentez ve koryon villus sonucunda da pozitif sonuçlarda bebeğin yaşamına son veriliyor, çünkü bu aşamaya bunun için gelmişsiniz. eğer ne olursa olsun yaşasın, yaşatmalıyım veya yaşamına son vermek ne haddime diyorsanız bu testlerin hiçbirine girmeye gerek yok.
benim vicdanım, sendromlu veya herhangi bir özürü olan bir insanın bu rahatsızlığa sahip diye öldürülmesine el vermiyor. bu konuda kendimi yetkili bulmuyorum, ona allah can veriyor, ben sadece bir aracım, taşıyıcıyım. allah yaşamasını isterse yaşar, ölmesini isterse zaten karnımda kendiliğinden veya doğduktan sonra ölür. bakımı zor, yaşam kalitem bozulacak, hayal ettiğim gibi doktor, mühendis olmayacak diye onu öldürmem mi gerekiyor ? bu bencillik gibi geliyor bana. kaderimizde engelli bir çocuğa bakmak varsa bu zaten olacaktır. sağlıklı doğan çocuk bir menenjit olsa zeka özürlü hale gelir, doğum esnasında birkaç dakika oksijensiz kalsa beyni hasar görür, büyüdü 3 yaşına, 13 yaşına geldi bir trafik kazası geçirir boyundan aşağısı tutmaz hale gelir. bu çocukları öldürmek mi gerekir ?
evet anne karnındaki çocuk henüz dünyaya gelmedi ama biz ne kadar insansak o da o kadar insan ve o kadar canlı. 12. haftada tüm organları tamamlanmış oluyor, sonrasında sadece gelişiyor.
evlendim ama hala içimdeki ya çocuğum olmazsa korkusu hep vardı, bir tüp bebek duayeninin söyledikleri aklımdan çıkmıyordu, çok pahalı olan yumurta dondurma işlemi için para toparlamak için birkaç ay ertelememi bile istmemişti. neyse, evlendikten 6 ay sonra eşimle bebek sahibi olmaya karar verdik ve korunmayı bıraktık. 2. ay sonra hamile kaldım :) bu kadar çabuk olmasına çok şaşırdım, mucize gibiydi, hiç beklemiyordum. şimdi yaklaşık 13 haftalık oldu, ve ultrasonda zıp zıp zıplıyor, elleri bacakları hareket ediyor, takla atıyor :) şimdi ben bu miniğe testler böyle söylüyor diye nasıl kıyarım, düşük yapma ihtimali olan amniyonsentezi nasıl yaptırırım ? en basit kan kolesterol testinde bile en az 2 yerde testi tekrar etmeden durmayan bizler, bir test ile bir bebişin canını nasıl alabiliriz ? allah büyük ve karnımızın içinde ne olduğunu, onun yaşam döngüsünü, ömrünü sadece allah biliyor, bizim müdahele etmeye çalışmamız tüm dinlerde, islamın tüm mezheplerinde haram kabul edilmiş ve en büyük günahlardan biri olarak sayılmış.
yazımı sert bulanlar olacaktır ama benim mantığım, vicdanım ve yaşadıklarım böyle söylüyor. farklı fikirde olanlara saygı duyuyorum, ben sadece bir yaşanmışlık olarak paylaşmak istedim. herkesin dünyası, yaşam hikayesi, inançları farklıdır. kimseyi üzmek istemem. böyle insanlar da varmış deyip geçin en fazla.
bebek bekleyen herkese hayırlı, sağlıklı, güzel evlatlar diliyorum. allah hepsini korusun.bizlerede hayırlı anne baba olmayı nasip etsin rabbim inşallah