Aselnisa_16 aşko ben gebelik okulunda eğitim alıyorum şuan. Ebenin anlattığı kadarıyla anlatim sana. Hastanede yatarak sancı çekeceksin. Malasef full nst de oluyorsun. Bu da doğumu yavaşlatıyor🤷 bende ağrıyı evde çekmek isteyenlerdenim sırf bunun için gebelik okuluna yazıldım🙃 suyunun illa gelmesine gerek yok. Sancını 5 dakikada 1 çekiyorsa hastaneye gitmen gerek. Genelde 4cm açılma olunca 5dk da 1 e düşüyor sancılar. İstisnalar oluyor elbette😄 yürüyüş yap bol bol evin içinde. Çök kalk yap. Diğer egzersizleri tarif edemiyorum malasef. Yanlış ya da ters bir şey yapabilirsin. Eşinle temasın çok etkisi var veya başka çocuğun varsa onların teması da olabilir. Bu süreçte sadece kendini olumlu düşüncelere ada. Mesela ilk çocuğun varsa onu emzirirken, sarılırken ya da koklarken hissettiğin duyguları hatırlamaya çalış. Başka çocuğun yoksa da hayalini kur 🤭 yanlış olmasın prolaktin hormonunu salgılıyor bu düşünceler☺️ bu da kasılma için başka bir hormona uyarı verdiriyor. Ağzından düzenli nefes al, sıcak yemek üfler gibi üfle. Çok bağırmamaya çalış. Strese girersin 🤭 yine adrenalin salgılanır açılmaların engellelenir.
Suyun gelse bile acele etmene gerek yok. Hızlıca duşunu alıp paniklemeden gidebilirsin. Yeşil renkte vs olursa paniklemeden hızlıca alt kısmını yıkayıp gidebilirsin. Hastanede direk antibiyotik başlatıyorlar.